By using this website you agree to our use of cookies. Read more about our use of cookies and how to remove or block them in our cookie notice.
Se for deg at du har en kunde med et produkt eller et budskap som de ønsker skal nå ut til flest mulig. Som Direktør for programmatiske produkter og teknologi vil du sørge for at Amedias annonsevarelager og annonseprodukter sikrer at kunden har tilgang til de produkter som gir den beste kommersielle effekten i markedet. Dette gjør vi med rett teknologi og optimal forvaltning av trafikkvarelageret.
Ambisjonen til Amedia er å utvikle Norges mest attraktive programmatiske produkter slik at kunden får dokumentert effekt på sin annonse basert på data og innsikt fra våre redaksjonelle produkter og lesere. Effektdokumentasjonsarbeidet er et samarbeid med flere svært kompetente avdelinger i Amedia og her vil du ha en viktig rolle i å tilrettelegge og koordinere dette arbeidet.
Amedia legger mye arbeid i utvikling. Programmatisk salg er i vekst, og funksjonen vil tilrettelegge for og videreutvikle dette både nasjonalt og lokalt. Som Direktør vil du ha høyt fokus på programmatisk salg og sørge for at våre annonseprodukter er optimalt tilrettelagt for dette. Du vil bidra til økt digital annonsevekst slik at vi fortsetter å ta markedsandeler. Funksjonen vil måles på samlet digital annonseomsetning, ha det overordnete ansvar for programmatisk salg, digitale kjøpsfunksjoner, ad ops- og trafficavdelingene, samt annonseserverteknologien i konsernet.
Stillingen rapporterer til konserndirektør Victoria C. Schultz (948 13 352) og vil være en del av ledergruppen i Amedia Salg og Marked.
Direktøren har personalansvar for et dyktig team på 14 personer, hvorav 4 mellomledere.
Arbeidsoppgaver
Kvalifikasjoner og personlige egenskaper
Vi ser for oss at du har utdanning innen teknologi eller økonomi, samtidig som du har en kommersiell tankegang. Vi ønsker at du har lederfaring fra kommersiell virksomhet og innehar høy strategisk og kommersiell analysekompetanse. For å lykkes i denne stillingen må du være strukturert i din arbeidsform og ha høy gjennomføringsevne.
Videre ønsker vi oss at du er utfordrende, initiativrik og løsningsorientert. Samarbeid og tydelig kommunikasjon er avgjørende for å oppnå gode resultater. Erfaring fra kontinuerlig effektivisering og endringsledelse er en klar fordel. Vi ønsker at du kjenner deg igjen i våre verdier: Solid, Tilstede, Ambisiøs og Gnist
Vi tilbyr
Til den rette kandidaten kan vi tilby en utfordrende og variert lederrolle i et ambisiøst selskap i en spennende bransje. Miljøet er preget av hyggelige og engasjerte kollegaer og en uformell tone. Selskapet holder til i moderne og trivelig lokaler i Akersgata.
Amedia Salg og Marked er en del av Amedia, les mer om hvordan det er å jobbe i Amedia her.
Nøkkelord | Analyse, Digital annonsering, Media, Kommunikasjon og ledelse, programmatisk salg |
Bransjekategori | Salg / Markedsføring |
Bransje | Annet |
Alternativ bransjekategori | Media / Informasjon / PR |
Alternativ bransje | Annet |
Arbeidsgiver | Amedia Salg og Marked AS |
Akersgata 34 | |
0180 OSLO | |
Nettside | www.amediamarked.no |
Tiltredelse | Etter avtale |
Lønn | Etter avtale |
Søknadsfrist | 30.09.2019 |
Arbeidsplass | Akersgata 34 - Oslo |
Tittel | Direktør programmatiske produkter og teknologi |
Sektor | Privat |
Omfang | Fast |
Antall stillinger | 1 |
Ellen Ruth Manager Executive Search ellen.ruth@badenochandclark.no 90728963 |