Multivac er en verdensledende produsent av pakkemaskiner for emballering av matvarer, og nå også i stor vekst innen automasjon/system- og linjeløsninger
til spesielt næringsmiddelindustrien. Med mer enn 50 års erfaring har vi blitt en betydelig aktør i markedet. Vi har hovedkontor og fabrikk i Syd-Tyskland. Vårt selskap ekspanderer raskt både internasjonalt og i Norge. Per i dag har Multivac globalt ca. 6400 ansatte 85 egne datterselskap og en omsetning på over 10 milliard kr. Vi har hatt en meget sterk utvikling de seneste årene. I Norge har vi vært representert siden 1967 og siden 1988 som eget selskap. Vårt norske kontor er lokalisert ved Sandefjord.
Teknisk prosjektleder
Vi søker en strukturert og prosessorientert prosjektleder som har ansvar for fremdrift samt koordinering av alle roller i prosjekteringsfasen. Som teknisk prosjektleder ved Multivac vil du få en synlig og ansvarsfull rolle med et viktig ansvar for god kvalitet og effektiv fremdrift i prosesser. For å lykkes i rollen har du gode relasjons- og kommunikasjonsevner, jobber systematisk og strukturert og har gode evner til å se helhet og sammenhenger.
Ansvarsområde:
- Prosjektledelse og risikohåndtering i prosjektfasen
- Teknisk støtte til salgsorganisasjonen
- Delta i innsalgsprosjekter ledet av salgsorganisasjonen
- Utarbeide maskinkonfigurasjoner ved hjelp av bedriftens konfigurasjonssystem på grunnlag av forutsetninger som er spesifisert av kunden
- Teknisk eierskap gjennom hele prosessen
Arbeidsoppgaver:
- Være en integrert og proaktiv del av Project-teamet og bidra til å utvikle kompetanse og kapasitet
- Utarbeide maskinkonfigurasjon basert på informasjon levert av salg / kundens spesifikasjoner
- Tekniske innkjøpsspesifikasjoner og teknisk oppfølging av interne og eksterne underleverandører
- Koordinere og drive maskinleveransens «Factory-Acceptanse-Test” samt “Site-Acceptanse-Test”
- Delta aktivt i salgs-, ordre- og installasjonsmøter, planlegging og oppfølgingsmøter; Internt og eksternt
- Teknisk endringskontroll
- Koordinere og drive evt. avviks-reklamasjonshåndtering i prosjektperioden
Egenskaper:
- Må ha evne til å jobbe selvstendig og effektivt
- God på kommunikasjon og relasjonskapning med kunder, da vi vektlegger langsiktige relasjoner med våre samarbeidspartnere
- Proaktiv/drivende/fremoverlent og strukturert arbeidstilnærming
- Evne til å beholde roen i stressede situasjoner
- Gode språkkunnskaper i et skandinavisk språk i tillegg til gode engelskkunnskaper
Vi tilbyr:
- En interessant stilling i et internasjonalt miljø
- Markedsledende produkter og løsninger
- Utfordrende og utviklende arbeidsoppgaver
- Forutsigbart arbeidsforhold i et solid konsern
- Godt og inkluderende arbeidsmiljø med «takhøyde»
- Utviklingsmuligheter i et intensjonalt selskap
- Full produktopplæring
- Hyggelige kundeforhold
- Gode lønns-, forsikrings- og pensjonsordninger
Tenker du dette var interessant - da vil vi gjerne høre fra deg!
Spørsmål om stillingen kan rettes til Petter Skaug i Raadgiverhuset +47 924 02 402 Søknader behandles fortløpende