Leder Virke Teknologi og Rådgivning
Virke søker en engasjert og sterk relasjonsbygger til å lede, og ytterligere styrke Virkes posisjon som en sentral næringsaktør for teknologi- og rådgivningsområdet. Du skal fronte og videreutvikle satsningen på teknologi- og rådgivningsnæringene, hvor det å initiere og inspirere til videre innovasjon og forretningsutvikling blir en viktig del av arbeidet. Du får muligheten til å lede, drive og utvikle deg sammen med noen av bransjens dyktigste mennesker i spennende utviklingsprosjekter som skal bidra til viktige samfunnsendringer.
Vi ser etter deg som ønsker å tenke nytt for å løse morgendagens utfordringer igjennom bransjenes unike interessefellesskap!
Ansvarsoppgaver
- Lede og profilere Virkes satsing innen rådgivning og teknologi
- Aktivt drive frem samspill med medlemmer og resten av Virke om utvikling og implementering av strategi
- Operativ oppfølging av medlemmer, samt rekruttering av nye medlemmer
- Strategisk planlegge og gjennomføre politisk synlighets- og påvirkningsarbeid, i tett samarbeid med interne og eksterne aktører
- Delta som Virkes representant i relevante fora, nasjonalt og internasjonalt
- Bidra til å utvikle og markedsføre Virkes tjenester og vårt arbeid for å styrke tjenestenæringene
- Initiere og skape interessefellesskap for å oppnå kompetanseutveksling i de enkelte bransjene og på tvers
- Være en prosessdriver for utviklingsprosjekter og benytte innovasjonsmetodikk for å sikre gjennomføring på nye og kreative måter
- Sikre tilbakeføring av prosjektenes bidrag og tydeliggjøre dets verdi for både bransjens, - og Virkes helhetlige medlemsmasse
Stillingen rapporterer til Direktør for Kunnskap og Teknologi som er del av Virkes lederteam.
Kvalifikasjoner
- Relevant høyere utdannelse
- Erfaring fra å drive og utvikle nettverk/felleskap gjennom fysiske og digitale møteplasser
- Erfaring med «design thinking» eller tilsvarende kan være en fordel
- Evne til å håndtere flere parallelle prosjekter/oppgaver
- Kan vise til gode suksesshistorier og oppnådde resultater i tidligere arbeid
- Kjennskap til rådgivnings- eller IKT bransjene er ønskelig
Personlige egenskaper
- Evner til å etablere gode relasjoner med kunder og medarbeidere
- Styrker knyttet til å iverksette og skape aktivitet
- Strukturert, med en sterk gjennomføringsevne
Vi tilbyr
- En viktig rolle i en organisasjon som er i kontinuerlig utvikling og vekst
- Utfordrende og spennende arbeidsoppgaver
- Gode muligheter for faglig og personlig utvikling
- Et hyggelig, engasjert og tverrfaglig arbeidsmiljø
- Konkurransedyktige betingelser
Ta gjerne kontakt med våre rådgivere fra Assessit; Kenneth Klev, tlf + 47 97 06 46 24 eller Thea Kleiven, tlf +47 47 30 10 88 for mer informasjon om stillingen.