By using this website you agree to our use of cookies. Read more about our use of cookies and how to remove or block them in our cookie notice.
Digitaliseringskontoret er totalleverandør av digitale verktøy og tjenester som skal understøtte Husbankens måloppnåelse. Formålet med kontoret er å samle all operativ digital kompetanse ett sted og fortsette satsingen på utvikling og innovative løsninger i tett samarbeid med fagkontorene. Kontoret har ca. 50 faste årsverk fordelt på 4 avdelinger: IT utvikling, IT forvaltning, IT arkitektur og IT prosess.
Avdelingsdirektør-stillingen rapporterer til Kontordirektør Digitaliseringskontoret og leder avdelingen for IT-forvaltning som har 19 ansatte.
Avdeling for IT-forvaltning har ansvaret for at helhetlig IT-forvaltning er en integrert del av virksomhetsutviklingen og -styringen i Husbanken. Husbanken forvalter og drifter en portefølje av saksbehandlingssystemer for kommuner og Husbanken selv. Vi har kommet langt med å oppfylle ambisjonen om å heldigitalisere offentlig sektor. Målet vårt er utstrakt digital kommunikasjon med søkerne og samfunnet for øvrig, i tillegg til elektronisk saksbehandling i alle ledd og delvis automatisering av saksbehandlingsprosessene. Vi vil at Husbanken skal være i toppsjiktet innen elektronisk forvaltning i det offentlige.
Avdeling for IT-forvaltning ivaretar dette ansvaret i tett samarbeid med regionene og de sentrale fagkontorene. En betydelig del av drifts- og forvaltningsoppgavene gjøres i dag i regi av Husbanken selv.
Avdelingen skal bidra til at boligforvaltningen når målene ved
Arbeidsoppgaver
Kvalifikasjoner
Kompetansekrav Avdelingsdirektør IT forvaltning
Aktuelle kandidater har relevant høyere utdanning, fortrinnsvis på masternivå. Særlig relevant erfaring kan kompensere for deler av utdanningskravet. Rollen krever solid IT-faglig kompetanse, og relevant ledererfaring fra tilsvarende roller. God erfaring fra budsjettering og økonomistyring, og kjennskap til offentlig forvaltning og anskaffelser vil være en fordel.
Personlige egenskaper
Vi ser etter en leder med:
Vi tilbyr
Ta gjerne konfidensiell og uforpliktende kontakt med vår rådgiver i Compass Human Resources, Bjørn Erik Graff, tlf. 970 55 587. Søknad med CV registreres via www.husbanken.no innen 23.september 2019.
Den statlige arbeidsstyrken skal i størst mulig grad gjenspeile mangfoldet i befolkningen. Husbanken ser på mangfold som en styrke, og oppfordrer derfor alle kvalifiserte kandidater til å søke, uavhengig av alder, kjønn, funksjonsevne, seksuell orientering, religion eller etnisk bakgrunn. Det er også et personalpolitisk mål å oppnå en balansert alders- og kjønnssammensetning. Husbanken er en IA-bedrift, og det vil bli tilrettelagt for søkere med nedsatt funksjonsevne.
Det vil bli utarbeidet offentlig søkerliste. Dersom du ønsker å reservere deg fra oppføring på offentlig søkerliste, må dette begrunnes. Det gjøres oppmerksom på at opplysninger om søkeren kan bli offentliggjort, selv om man har bedt om ikke å bli ført opp på offentlig søkerliste. Søkeren vil i tilfelle få varsel før offentliggjøring (jf. Offentleglova §25).
Under ansettelsesprosessen vil det bli foretatt en bakgrunnssjekk av finalekandidaten tilpasset stillingens karakter. Vi benytter oss av Semac bakgrunnssjekk. Søkere med utenlandsk høyere utdanning bes å legge ved bekreftelse på NOKUTs generelle godkjenning. Original dokumentasjon fremvises ved intervju.
Nøkkelord | IT, IT & Data, IT & Finance, Digitalisering |
Bransjekategori | IT / Telekommunikasjon / Internett |
Bransje | Annet |
Alternativ bransjekategori | Bank / Finans / Forsikring |
Alternativ bransje | Annet |
Arbeidsgiver | Husbanken |
Grønland 53 | |
3045 DRAMMEN | |
Nettside | www.husbanken.no |
Tiltredelse | Snarest |
Lønn | Etter avtale |
Søknadsfrist | Snarest |
Arbeidsplass | Drammen |
Tittel | Avdelingsdirektør IT-forvaltning |
Sektor | Offentlig |
Omfang | Fast |
Antall stillinger | 1 |
Bjørn Erik Graff Managing Partner beg@compass.no +4722007700 +4797055587 |