Hvorfor vurderer du å bytte jobb?
- Har du lyst på nye utfordringer?
- Har du ubenyttet potensiale?
- Har du lyst til å påvirke (arbeids)hverdagen din?
- Har du lyst til å hjelpe andre med å få en enklere digital hverdag?
Nå har du en fin mulighet til å gjøre noe med dette.
Vår kunde, et mellomstort regnskapsbyrå i Trondheim, sier dette:
Vi ønsker at våre kunder skal få en enklere hverdag ved hjelp av våre tjenester. Alle har fokus på at "alt" skal være digitalt tilgjengelig, og vi har gode løsninger som er tilpasset den nye generasjonen av ledere.
Hos oss ønsker vi å bidra til en kostnadseffektiv administrasjon for våre kunder slik at de kan ha full fokus på sin kjernevirksomhet. Vi har som mål å gi dem bedre nattesøvn med bakgrunn i bedre kontroll med regnskap/ lønn/ personal mv. Dette er vår kjernevirksomhet!
Sammen finner vi de gode løsningene!
Oppgaver
- Kontroll av ikke-autoriserte medarbeidere (oppdragsansvar/ kundekontakt)
- Ansvar og oppfølging av egen portefølje A-Å
- Rådgivning/ samtalepartner for kunder
- Sparringspartner internt
- Videreutvikle interne rutiner
Hvilken formell bakgrunn MÅ du ha?
Minimum Bachelor med riktig fagkombinasjon (til Autorisert Regnskapsfører)
Andre ting du MÅ ha:
Relevant bransjeerfaring (minimum 5 år)
Relevant praksis (egne regnskap A-Å, samt kvalitetskontroll av andre)
En genuin interesse for faget og for bransjen
God fagkunnskap
Generelt gode data-/systemkunnskaper
Du BØR ha:
En iboende nysgjerrighet på tall, på kunden som person og samarbeidspartner, på mennesker og dermed kunne stille de riktige spørsmålene for å veilede kunden gjennom jungelen av lover og forskrifter. Våre kunder skal ha en bekymringsfri hverdag hva regnskap/ økonomi/ lønn/ personal/ HR angår.
Du bør kunne ha evne til å forstå hva som bidrar til å gjøre kundens hverdag lettere, og hva du, som en god og foretrukken samarbeidspartner, kan gjøre for at kunden skal ha riktig fokus.
Du må også kunne stille spørsmålet "Er det andre ting vi kan bistå kunden med?".
Du må være beslutningsdyktig da det er mange daglige beslutninger å ta som ikke nødvendigvis har en fasit. Du må kunne takle å "krysse bort litt", bruke fornuftig skjønn og forstå at det er ikke nødvendigvis to streker under svar som alltid er riktig. Likevel er vi helt avhengig av at lover og regler skal følges. Du må kunne se mennesket bak selskapsnavnet, og ikke bare tenke at personen er "en kunde".
Hvilke personlige egenskaper bør du ha?
- Du er mer enn middels interessert i faget/ bransjen
- Du er mer enn middels interessert i å bruke nye verktøy
- Du er innovativ og engasjert
- Du er et "ja-menneske" som ønsker å hjelpe andre med å lykkes
- Du er positiv og har stor arbeidskapasitet ved behov
- Du ser muligheter framfor problemer
- Du er "kundens person" – og blir motivert av fornøyde kunder
- Du snakker kundens språk
- Du er sosial og bidrar til et godt arbeidsmiljø
- Du ønsker å bidra til videre utvikling – både internt og for våre kunder
Hvor mange år bør du "ha på baken"?
Regnskap har de senere årene blitt et såpass stort og komplekst område at du må ha noen års relevant erfaring.
Hva kan vi tilby?
Jobb i et middels stort selskap (i bransjeøyne), med godt miljø og flinke folk. De har et stort og godt nettverk med dyktige samarbeidspartnere som gjør at vde totalt sett kan tilby den samme kompetansen som "de store" byråene. Forskjellen er at de har et godt og jevnlig samarbeid med kompetansebedrifter fremfor å ha denne kompetansen internt. Et godt samarbeid med disse fagmiljøene gjør at de holder seg godt oppdatert. Her vil du ha gode utviklingsmuligheter, og potensiale i stillingen kan på sikt gi fagansvar innen regnskap.
Dersom du synes dette høres spennende ut, vil vi sette pris på om du tok kontakt snarest.
Søknader vurderes løpende, så ikke vent med å sende inn en søknad.