Om stillingen
Til en nyopprettet stilling skal Bankenes sikringsfond ansette en Rådgiver innenfor forretningsutvikling og kontroll av forvaltningen. Du vil i denne stillingen jobbe på tvers av to avdelinger; IT og Enhet for kontroll og oppfølging av forvaltning.
Enhet for kontroll og oppfølging av forvaltning har ansvaret for å kontrollere at midlene i innskuddsgarantifondet og krisetiltaksfondet forvaltes i tråd med investeringsstrategi og risikorammer.
IT-funksjonen er organisert innenfor Enhet for analyse og kriseberedskap. Bankenes sikringsfond har en egenutviklet web-løsning/portal for utbetaling av garanterte innskudd dersom en bank blir satt under offentlig administrasjon, hvor det er behov for en rask utbetaling (syv arbeidsdager). Løsningen krever kontinuerlig videreutvikling med fokus på brukervennlighet, sikkerhet og ytelse.
Stillingen rapporterer til IT-ansvarlig og er plassert i Bankens sikringsfonds kontor sentralt i Oslo.
Arbeidsoppgaver - IT
I tett samarbeid med IT-ansvarlig vil du ha delansvar for videreutvikling og forvaltning av sikringsfondets IT- systemer med spesielt fokus på utbetalingsløsningen
- Identifisere nye muligheter og kontinuerlig forbedre løsningen for utbetaling av garanterte innskudd
- Kartlegge behov og spesifisere krav til IT løsningene, med spesielt fokus på utbetalingsløsningen
- Være kontaktpunkt mot leverandører og IT utviklere
- Ansvar for testing av IT løsningene og at disse holder høy kvalitet
- Teammedlem på utbetalingsgruppen
- Prosjektdeltakelse/ - ledelse
Arbeidsoppgaver – Enhet for kontroll og oppfølging av forvaltning
- Kontroll av forvaltning av innskuddsgarantifondet og krisetiltaksfondet
- Måling og analyse av fondenes avkastning og risiko
- Rapportering av resultater og risiko fra forvaltningen
- Bistå i forbindelse med regnskapsbilag og dokumentasjon av forvaltede midler
- Bistå i forbindelse med overføringer/utbetalinger
- Vedlikehold og utvikling av regneark og databaser knyttet til forvaltning
Kvalifikasjoner
- Relevant økonomisk utdannelse på minimum bachelornivå
- Det er en fordel med noe relevant arbeidserfaring, for eksempel innenfor digital utvikling/forretningsutvikling
- Interesse for og erfaring fra digitalisering/IT/forretningsutvikling, samt forståelse for utvikling av den gode brukeropplevelsen
- God forståelse for finansmarkedet
- God IT/teknisk kompetanse
- Solid Excel-kompetanse kreves
- Erfaring med bruk av VBA/programmering er ønskelig
- Prosjekterfaring
- Evner å bygge gode prosesser, ser logikk og mulige løsninger
- Analytisk
- Strukturert og nøyaktig
- Tilpasningsdyktig
- Gode samarbeidsegenskaper
Vi tilbyr
- En sentral rolle i en beredskapsorganisasjon og viktig samfunnsaktør
- En arbeidsgiver som verdsetter og legger til rette for faglig utvikling
- Fleksibilitet i arbeidshverdagen
- Muligheten til å jobbe tett mellom forretning og IT
- Variasjon i arbeidsoppgaver
- Et miljø med engasjerte og kompetente kollegaer
Ønsker du ytterligere informasjon, er du velkommen til å ta kontakt med vår rekrutteringspartner Bønes Virik v/Eva Sandboe (90 96 76 44) eller Jostein Hjellegjerde (91 12 12 17).
Søknadsfrist 1. desember.
Alle henvendelser behandles konfidensielt innen søknadsfristens utløp, om ønskelig også overfor oppdragsgiver. Etter søknadsfristens utløp blir det utarbeidet offentlig søkerliste. Vi gjør oppmerksom på at opplysninger om søkeren kan bli offentliggjort selv om søkeren har bedt om ikke å bli ført opp på søkerlisten. Hvis ønsket reservasjon ikke vil bli tatt til følge, vil søkeren bli varslet om dette før offentlig søkerliste utformes.