Data Center Operations i Itera er ISO27001 sertifisert og Process Management Office er ansvarlig for kvalitet og kontinuerlig prosessforbedring. ITIL standarden er sentral I vårt rammeverk. I tillegg har vår avdeling også ansvar for vårt ISMS (Information Security Management System) samt daglig oppfølging av Incident, Change og Problem.
Vi fokuserer bredt på samarbeid med andre avdelinger for å kunne levere våre tjenester etter beste evne
Vi ser etter folk som deler vårt mantra: «Make a difference».
Process Management Office består idag av Incident Manager, Problem Manager, Change Manager, Information Security Manager og Release Manager. Vi ser nå etter en Change Manager til vårt team.
Som Change Manager skal du sikre at endringsforespørsler følger rutiner og prosesser og etterleves av prosessen Change Management. Du må også kunne vurdere og balansere behovet for endring opp mot risiko og kostnader. Vårt mål er å levere endringsforespørsler kontrollert og som gir en verdi for kundene. Itera står ovenfor mange spennende oppgaver, og trenger flere dyktige personer med på laget med de rette egenskapene. Vi ser etter deg som har stå-på-vilje, kan arbeide selvstendig, strukturert og er teamorientert. Du må ha evnen til å se helheten i systemer og se muligheter for standardisering og gjenbruk. Som Change Manager er det også viktig at du forstår hvordan tjenesteleveransene påvirker kundenes virksomhet og har evne til å samarbeide godt med tekniske ressurser, ulike beslutningstakere og dine nærmeste kollegaer.
Du vil også bli introdusert for det øvrige DCO rammeverket.
Stillingsinnhold og ansvar:
- Bidra til kvalitet i implementering, oppfølging og forvaltning i henhold til interne prosesser og rutiner ved endringsforespørsler
- Bidra til kontinuerlig forbedring med referanse til «anbefalt praksis» av Change Management i ulike leveransemodeller, som omfatter både norske og internasjonale kunder
- Sørge for kompetanseheving internt i organisasjonen.
- Bidra til kontinuerlig effektivisering av Change Management prosessen
- Styre og koordinere innkomne endringsforespørsler
- Styre og koordinere CAB møter
- Kunne levere rapporter
- Vedlikeholdsarbeid i DCO Rammeverket
Ønsket utdannelse og erfaring:
- Relevant høyere utdanning (Bachelor/Master). Relevant erfaring kan kompensere for manglende utdanning
- Gode IT-kunnskaper og forståelse
- Operativ prosesserfaring innen Change Management
- Gjerne erfaring med implementering og forbedring av Change Management prosesser
- ITIL v3 sertifisert
Personlige egenskaper vi verdsetter hos deg:
- Analytisk, strukturert og god gjennomføringsevne
- Team- og samarbeidsorientert
- Selvstendig, initiativrik og løsningsorientert
- Leveransedyktig med høy arbeidskapasitet
- Lærevillig og nysgjerrig
- Gode norsk- og engelskkunnskaper, skriftlig og muntlig
Hvis du kjenner deg igjen i denne beskrivelsen ønsker vi gjerne å snakke med nettopp deg!
For spørsmål om stillingen, ta kontakt med Team Manager Process Management Office, Runa Hoff (971 11 720).