Om rollen
Servicegrossistene vokser mer enn markedet for øvrig og har fokus på å stadig bli bedre. Som vår nye Systemansvarlig lager og logistikk håper vi du deler vårt engasjement for utvikling og forbedring.
Vi er i gang med å rulle ut vår nye WMS-løsningen Apport, og du vil delta i arbeidet med å sikre en vellykket implementering. Etter endt utrulling vil du ha ansvaret for support og videreutvikling av løsningen. Rollen innebærer også å støtte- og samarbeide tett med våre lokale lagersjefer, og å sikre kunnskapsdeling på tvers av organisasjonen
Hos Servicegrossistene vil du få en spennende arbeidshverdag og bli involvert i ulike IT-prosjekter tilknyttet lager og logistikk. Som systemeier vil du være en pådriver for en mest mulig effektiv verdikjede.
Rollen er en naturlig rådgiver og sparringspartner ut mot våre medlemsgrossister, og en viktig del av jobben vil være å bygge gode samarbeidsrelasjoner til disse.
I tillegg vil du blant annet ha ansvaret for:
- Å styre utviklingsbehov på WMS-løsningen og være bindeledd mellom grossister og systemleverandøren
- Arrangere og sikre relevant innhold på årlige lagersjefsamlinger
- Være systemeier for alle IT-løsninger/systemer tilknyttet lager og logistikk
- Dokumentasjon av nye prosesser og brukerveiledninger
I og med at vi har grossister spredt over hele landet må noe reising påberegnes, særlig i forbindelse med implementeringsfasen. Du vil rapportere til IT-sjef.
Om deg og din bakgrunn
Vi ser for oss at du har minimum 3 års relevant erfaring med god kompetanse innen lagerdrift, logistikk og WMS-løsninger. Har du i tillegg kjennskap til Apport og erfaring fra implementering av nye IT-løsninger, så vil det være en klar fordel.
Vi håper også at du har erfaring fra grossistvirksomhet og/eller varehandel med god forståelse for hele verdikjeden og med et engasjement for effektivisering/forbedring.
Vi ønsker å lykkes sammen, og som en del av et kjedekontor for medlemmer er det viktig at du trives med å bygge relasjoner og skape resultater i samarbeid med andre. Endring kan være krevende og det er derfor også viktig at du trives i rollen som veileder og problemløser.
Det vil være en klar fordel at du har en strukturert arbeidsmetodikk med øye for detaljer, samtidig som du evner å se helheten og sammenhenger i hele verdikjeden.
I tillegg er det ønskelig med følgende:
- Høyere utdannelse innen lager/logistikk/IT
- Kunnskap om bruk av ERP-systemer mot lager/logistikk
- Gode formuleringsevner både muntlig og skriftlig
- Stor arbeidskapasitet, initiativrik og en pådriver for prosessforbedringer
Om oss
Hos oss blir du en del av et jordnært, sosialt og hyggelig miljø med engasjerte og dyktige kolleger. Vi jobber sammen for å lykkes i en hektisk og spennende hverdag. Hos oss er det rom for å påvirke og utgjøre en forskjell.