Om stillingen:
Stillingen som VP QHSE rapporterer til COO, og dekker særdeles viktig kompetanse for å sikre stabil og trygg operasjonell gjennomføring av selskapets globale virksomhet, i tråd med internasjonale lover og regler, kundekrav og selskapets egne kvalitetsstandarder på området. Stillingen er en viktig rolle og bindeledd mellom selskapets ledelse og organisasjon for å sikre et godt, robust og operasjonelt Kvalitetssystem.
Du må trives med å arbeide i en liten, fleksibel og internasjonal organisasjon med kompetente kollegaer.
Arbeidsoppgaver:
- Etablere, utvikle og administrere et komplett og funksjonelt Kvalitetssystem for virksomheten, i samsvar med ISM-forskriften, ISO 9001:2015, ISO 14001 og ISO 45001.
- Koordinere selskapets arbeid, aktiviteter og utvikling definert under QHSE
- Godkjenne, følge opp og støtte gjennomføring av selskapets årshjul på området
- Sørge for at organisasjonen, fra ledelsen og nedover, har tilstrekkelig kunnskap og oppmerksomhet på QHSE som sådan
- Sikre organisasjonens lojalitet til Kvalitetssystemet samt lover og regler på området generelt
- Bidra til maksimal operasjonell effektivitet innenfor gjeldende regelverk
- Rekruttere QHSE personell til dekning av løpende behov
- Bidra med faglig bistand til tilbuds- og kontraktarbeid
- Etablere og implementere en god kommunikasjonsplattform for forbedringer samt oppmerksomhet på kvalitet og risiko på tvers av organisasjonen
- Fange opp kvalitetsrelaterte opplæringsbehov og gjennomføre på egnet måte i tråd med kvalitetskrav
- Ta regi på årlig «Management Review» av Kvalitetssystemet
- Være ledelsens representant i alle typer kvalitetsrevisjoner, herunder ISO- sertifiseringer
- Forfatte selskapets årlige bærekraftsrapport
Kvalifikasjoner:
- Relevant utdanning på minimum bachelornivå, fortrinnsvis masternivå
- Minimum 5 års relevant erfaring fra tilsvarende eller sammenlignbar rolle, fortrinnsvis fra maritim- eller olje/gass-sektoren
- Ledererfaring fra relevant rolle i linjen
- Erfaring som dekker alle områder innenfor QHSE på en tilfredsstillende måte, god kjennskap til gjeldende krav
- Erfaring fra virksomhet med høy standard for kvalitet og dokumentasjon
- God kompetanse med hensyn til IT-verktøy / ERP-systemer
- Flytende både på norsk og engelsk, skriftlig og muntlig
- Må tilfredsstille medisinske krav til å kunne reise offshore
Personlige egenskaper:
- Analytisk og gode kommunikasjonsevner
- Selvstendig, strukturert og systematisk
- Utviklingsorientert og kommersiell forståelse
- Må trives med en til dels hektisk og variert hverdag i en internasjonal virksomhet
Vi tilbyr:
- En dynamisk hverdag, stor variasjon i utfordringer og arbeidsoppgaver
- Global drift gir global arbeidsflate
- Børsnotert selskap, men likevel være en del av et lite hovedkontor i Bergen
- Rapportere til Chief Operating Officer
- Konkurransedyktige betingelser
For ytterligere informasjon om stillingen, kontakt vår rekrutteringspartner Atle Bønes,
Bønes Virik AS, telefon 928 89 420, eller COO, Finn Atle Hamre, telefon 928 35 991.
Henvendelser kan innledningsvis om ønskelig behandles konfidensielt overfor oppdragsgiver.