Lindorff er Norges ledende selskap innen inkasso og kreditthåndtering og står overfor spennende og krevende endringer i tiden fremover. Til å bidra i dette endringsarbeidet søker vi en ny og engasjert Business Controller til vårt finansteam, med fokus på forretningsområdet Operations. Som Business Controller vil du ha ansvar for løpende rapportering og analyser inn mot Operations og å sørge for videreutvikling av økonomistyringen innen dette forretningsområdet. Rollen vil være en viktig bidragsyter med kompetanse- og erfaringsdeling i finansteamet for å sikre at felles mål og leveranser oppnås. Stillingen vil inngå i et team med en annen Business Controller og rapporterer til Head of Business Controlling i Lindorff Norge.
Sentrale arbeidsoppgaver:
- utarbeide rapporter og analyser som til enhver tid gir god innsikt i den driftsmessig og finansielle utviklingen innenfor Operations
- ansvarlig for budsjettering og løpende prognoseprosesser for Operations
- utvikle og følge opp relevante KPIer, herunder utarbeide analyser og sørge for solid beslutningsgrunnlag
- bidra i månedlig rapporteringsprosess med rapportering av regnskapsdata til Group og input til avsetninger
- proaktivt involvere seg og foreslå behov for korrigerende tiltak gjennom å ha førstehånds kontroll på utviklingen i sentrale nøkkeltall
- identifisere og bidra med implementering av forretningsmessige forbedringer for å sikre effektiv ressursutnyttelse og bidra til å nå forretningsmessige mål
- bistå med periodemessige innrapporteringer til blant annet Finanstilsynet og SSB
- medlem av ledergruppen i forretningsområdet Operations
- ad hoc rapportering og analyser
Ønskede kvalifikasjoner:
- høyere økonomisk utdannelse på mastergradsnivå
- 2-5 års erfaring fra tilsvarende rolle, revisjon eller annen relevant erfaring
- kjennskap til moderne ERP-system
- kompetanse innen relevante analyseverktøy som Power BI eller lignende er en fordel
- solide ferdigheter i Excel og Office-pakken generelt
- flytende i norsk, og god kompetanse i engelsk, skriftlig og muntlig
Personlige egenskaper:
Vi søker deg som har god forretningsforståelse og evne og interesse til å forstå hva som skaper forretningsverdi. Du er analytisk sterk og forstår raskt avhengigheter og påvirkninger på tvers av forretningsenhetene. Som person er du selvstendig og uredd, du bygger raskt relasjoner internt i selskapet og tørr å stille spørsmål og utfordre. Andre vil beskrive deg som en person som tar initiativ og er proaktiv i ditt arbeid. Samtidig er du rasjonell med en profesjonell skepsis i tilnærmingen til det som presenteres. Samarbeid er noe du trives godt med, og du er opptatt av å nå fastsatte mål sammen med andre. Har du i tillegg fokus på kvalitet i arbeidet ditt og evner å levere arbeidet på en effektiv måte, da har du mange av egenskapene som skal til for å lykkes i rollen hos oss.
Vi tilbyr:
Vi tilbyr utfordrende oppgaver, gode utviklingsmuligheter og konkurransedyktige betingelser i et fremtidsrettet selskap. Du vil bli en del av et hyggelig arbeidsmiljø som legger vekt på omtanke, samarbeid og utvikling. Arbeidssted for stillingen vil være ved Lindorff sitt norske hovedkontor i Oslo.
Virker dette interessant ber vi deg, i henhold til GDPR, søke via www.financepeople.no, og ikke direkte på mail til oppgitt kontaktperson. Ved spørsmål kan du kontakte Finance People ved Nora Lundstrøm på mobil 482 71 203 /
nora.lundstrom@financepeople.no.
Alle henvendelser behandles konfidensielt. Søknader behandles fortløpende.