HVORFOR JOBBE I ÅKERBLÅ?
Er du en forretningsorientert og kommersiell leder som synes det er spennende å jobbe med aquakultur, bærekraft og ambisiøse vekstmål? Har du lyst å bidra til utviklingen av et fremtidsrettet, forskningsbasert og kompetansedrevet selskap? - Hos oss vil du lede og videreutvikle et kompetansemiljø i verdensklasse, i et selskap i sterk vekst med store internasjonale ambisjoner!
Fremtidens åker er blå og vår visjon er at Åkerblå skal være ledende, og den mest respekterte innen fiskehelse-, miljø- og tekniske tjenester til havbruksnæringen, nasjonalt og internasjonalt. Vi har siden 1991 spesialisert oss på rådgivning til havbruksnæringen og vår misjon er å spille kundene våre gode, samt gi dem de beste forutsetninger for å lykkes innen sin kjernevirksomhet. Vi skal bidra til at næringen når de overordnede nasjonale målene om å være blant de fremste i verden innenfor oppdrett. Fellesnevneren for alt vi gjør er basert på vår kompetanse - til det beste for kunder og havhelse. Ansatte beskriver kulturen i Åkerblå som, ung, dynamisk, energisk og profesjonell. De opplever at de har mange utviklingsmuligheter i organisasjonen, og jobber tett med kollegaer på tvers av lokasjoner.
STILLINGEN
Vår nye Chief Operating Officer (COO) er tillagt ansvaret for den operative og daglige driften av Åkerblå AS. COO i Åkerblå skal sørge for organisk vekst gjennom drift og integrering av oppkjøpte virksomheter. Vedkommende skal være en leder som er ansvarlig for å bistå CEO med å kommunisere, implementere, gjennomføre og opprettholde strategiske initiativ. Du må kunne kombinere det å være tett på driften samtidig som du jobber strategisk og overordnet.
Vi søker en forretningsorientert og kommersiell COO som trives ute i markedet, og som gjerne har god kjennskap til og innsikt i havbruksnæringen. Hos oss får du være med å lede og videreutviklet et spennende kompetansemiljø.
Du vil bli øverste operative leder i Åkerblå AS og rapporterer til CEO.
Stillingen vil bla. få følgende funksjoner og oppgaver:
• Operasjonelt ansvar for driften av Åkerblå AS
• Sikre effektiv kompetansedeling mellom avdelinger
• Lede og utvikle Regionsansvarlige og ansatte i våre 3 regioner Nord, Midt og
Sør-Norge
• Oppfølging av miljø, kvalitet og bærekraft
• Ansvar for aktivitet mot kunder
• Bidra til utvikling/implementering av selskapets strategi
• Gjennomføre forbedringsprosesser i henhold til strategisk handlingsplan.
Vi er fleksible mht. arbeidssted, men i en oppstartperiode vil det være ønskelig at du tilbringer en del tid på hovedkontoret på Frøya. Det vil være tilrettelagt for kontorplass i Åkerblå sine lokaler i Trondheim. Det må påregnes en del reising.
HVEM ØNSKER VI PÅ LAGET?
Vi søker en forretningsorientert og kommersiell COO som trives ute i markedet, og som gjerne har god kjennskap til og innsikt i havbruksnæringen. Vår nye COO er en tydelig og samlende leder, med strategisk kompetanse og operativ stil. Vi ønsker at du har bred ledererfaring, relevant utdanning og god økonomi- og forretningsforståelse. Du synes det er spesielt spennende og utfordrende å jobbe med ledelse, bærekraft og å kunne bidra til å nå ambisiøse vekstmål. Videre ønsker vi at du har ledet og gjennomført vekst- og kommersielt orienterte prosesser og kan vise til gode resultater.
KONTAKTINFORMASJON
Vi har valgt The Assessment Company AS til å bistå oss i rekrutteringsprosessen. Vis interesse for stillingen ved å kontakte en av våre rådgivere i The Assessment Company, Lone Holm Blaasvær, mob 924 45 136/
lone@theac.no eller Kamilla Larsen, 452 25 730/
kamilla.larsen@theac.no.
Søknadsfrist: 9. august 2020.