Vår nye kategori- og salgsanalytiker vil bli en nøkkelperson i vår avdeling for Analyse og Innsikt i Dr. Oetker. Du vil jobbe tett med og støtte både salgs- og markedsavdelingen for å gi et best mulig beslutningsgrunnlag for sikre lønnsom vekst, både for våre kunder og for Dr. Oetker. Stillingen vil være sentral i arbeidet med å utnytte enda bedre all vår tilgjengelige salgs- og forbrukerinnsikt fra både interne og eksterne kilder. Stillingen rapporterer til leder for Analyse og Innsikt.
Vi har klare ambisjoner om fortsatt vekst i Norge, og søker nå etter;
KATEGORI- OG SALGSANALYTIKER
Hovedoppgaver/-ansvar:
- Utarbeide salgs- og markedsanalyser med anbefalinger for tiltak
- Bidra til analyse og evaluering av gjennomførte tiltak
- Støtte kundeansvarlige (KAM og ytre salg) i løpende analyser, kjedepresentasjoner og annet kunderettet arbeid
- Oppdatere og vedlikeholde salgs-/markedsrapporter og databaser
- Utvikle Excel baserte verktøy og rapporter etter behov
- Bidra ved gjennomføring av forbrukertester og markedsundersøkelser
- Delta i og assistere i interne prosjekter
- Bidra og støtte til salg i forbindelse med budsjett og estimatprosesser
- Støtte salg i forbindelse med kundeplanlegging og net revenue management
Kvalifikasjoner:
- Høyskoleutdanning innen økonomi/markedsføring (Bachelor, Master, Siv. øk el. tilsv.), nyutdannede kandidater med riktig personlig profil og sterke analytiske egenskaper oppfordres også til å søke
- Svært god analytisk kapasitet og interesse for markeds-, kategori- og salgsanalyse
- Meget god kunnskap i relevante analyseverktøy, MS Excel og generelt god IT-kompetanse
- Du er vant med og dyktig på å bearbeide store mengder markedsinformasjon og tallmateriale til praktisk og relevant beslutningsgrunnlag
- Erfaring fra dagligvare med markedsinformasjon og analyser fra Nielsen, DunnHumby, Trade Facts etc. er en klar fordel, men ikke et absolutt krav
Vår nye kategori- og salgsanalytiker må trives med analytiske problemstillinger, og ha en god strategisk forståelset. Gjennom rask og effektiv tilnærming har du evnen til å finne det store bildet, basert på et stort antall tilgjengelige datakilder. Vi ser gjerne at du også er en sosial og positiv person, som har gode kommunikasjonsegenskaper og som klarer å formidle markedsanalyser og -informasjon på en lettfattelig måte. Det er også viktig at du er uredd når det gjelder å presentere og formidle din innsikt. Gode samarbeidsevner og høy serviceinnstilling er også egenskaper vi vil sette pris på. Rollen vil by på mye arbeid med tall og markedsinformasjon, så det viktig at du har en strukturert arbeidsform.
Dagligvarebransjen står overfor mange og store utfordringer i årene som kommer, ikke minst gjennom økt digitalisering, en stadig tøffere konkurransesituasjon og behov for enda sterkere utnyttelse av tilgjengelige data for å bidra til kategorivekst. Vår nye kategori- og salgsanalytiker vil være en meget viktig bidragsyter til at Dr. Oetker Norge også i fremtiden vil være en vinner i markedet. Vi kan tilby en stilling med mange fremtidsmuligheter, i et av dagligvaremarkedets mest spennende selskaper. Konkurransedyktige betingelser er en selvfølge for den riktige kandidaten, men kanskje enda viktigere er muligheten til å jobbe tett sammen med noen av bransjens dyktigste personer - både på leverandør og på kundesiden.
I denne rekrutteringen samarbeider vi med vår rekrutteringspartner Smartpeople Search & Selection, og ønsker du mer informasjon, kan gjerne du kontakte vår rådgiver, managing partner Kjetil Wendelborg, på tlf. 950 43 308 eller leder for Analyse og Innsikt, Pål André Andersen, på tlf. 907 93 352.
Dersom du trigges av denne utfordringen, så ser vi frem til at du registrerer deg med dine personlige opplysninger, søknad og CV på
www.smartpeople.no snarest og senest 19.08.20.
Alle henvendelser vil bli behandlet konfidensielt, om ønskelig også overfor oppdragsgiver.