Om rollen
Servicegrossistene vokser mer enn markedet for øvrig og har fokus på å stadig bli bedre. Som vår nye Systemansvarlig ERP håper vi du deler vårt engasjement for utvikling og forbedring.
Vi skal bytte til Microsoft Dynamics 365 med planlagt utrulling i 2022. Du vil ha en sentral rolle i å sikre et vellykket prosjekt og implementering.
Etter endt utrulling vil du ha ansvaret for support og videreutvikling av løsningen. Dette innebærer å styre utviklingsbehov i tett samarbeid med våre grossister og systemleverandør, og å være en pådriver for effektivisering av våre forretningsprosesser.
I tillegg vil du ha ansvaret for å sikre kunnskapsdeling på tvers av organisasjonen, blant annet gjennom å arrangere- og sikre relevant innhold på våre årlige ERP-samlinger.
Hos Servicegrossistene vil du få en spennende arbeidshverdag og bli involvert i også andre IT-prosjekter som må ses i sammenheng med ERP-systemet.
Rollen er en naturlig rådgiver og sparringspartner ut mot våre medlemsgrossister, og en viktig del av jobben vil være å bygge gode samarbeidsrelasjoner til disse.
I og med at vi har grossister spredt over hele landet må noe reising påberegnes, særlig i forbindelse med implementeringsfasen. Du vil rapportere til IT-sjef.
Om deg og din bakgrunn
Vi ser for oss at du har minimum 3 års relevant erfaring med god forståelse for ERP-systemer, og da fortrinnsvis Microsoft Dynamics. Det vil også være en klar fordel med erfaring fra deltakelse i- eller ledelse av implementeringsprosjekter/endringsprosjekter, enten fra leverandør eller kunde.
Vi håper også at du har god forretningsforståelse og evne til å identifisere potensial for effektivisering av arbeidsprosesser/verdikjeden.
Vi ønsker å lykkes sammen, og som en del av et kjedekontor for medlemmer er det viktig at du trives med å jobbe med mennesker og å skape resultater i samarbeid med andre.
Endring kan være krevende og det er derfor også viktig at du trives i rollen som veileder og problemløser.
En metodisk og strukturert arbeidsmetodikk, med evne til både overblikk og nøyaktighet, vil være en viktig suksessfaktor i rollen.
I tillegg er det ønskelig med følgende:
- Høyskoleutdannelse innen IT og/eller økonomi
- God kjennskap til bruk av Dynamics 365 i samspill med andre Microsoft-produkter
- Gode kommunikasjons- og formuleringsevner både muntlig og skriftlig
- Trives med å ta initiativ og i et miljø preget av takhøyde og samarbeid
- Utviklingsorientert, både på egne og organisasjonens vegne
- Erfaring fra prosjektstyring
Om oss
Hos oss blir du en del av et jordnært, sosialt og hyggelig miljø med engasjerte og dyktige kolleger. Vi jobber sammen for å lykkes i en hektisk og spennende hverdag. Hos oss er det rom for å påvirke og utgjøre en forskjell.