PRA Group (Nasdaq: PRAA) er en verdensledende aktør innen kjøp og behandling av misligholdte gjeldsporteføljer, hovedsakelig fra bank og finansinstitusjoner. I løpet av de siste 20 årene har PRA gjennom datterselskapene vokst til å bli en av de største gjeldskjøperne i verden, med mer enn 5000 ansatte i 16 land over hele Amerika og Europa. PRA Group Europe har hovedkontor i Oslo, Norge, og er en av de største investorene i innen kredittporteføljer i Europa.
For mer informasjon om PRA-Group, besøk: www.pragroup.com eller www.pragroup.no
Innledning
På vegne av vår oppdragsgiver PRA Group søker vi nye medarbeidere på deltid og fulltid innen inkassobransjen.
I arbeidshverdagen vil din hovedoppgave være å kontakte og rådgi ikke-betalende kunder for å finne gode løsninger i vanskelige økonomiske situasjoner.
Det meste av arbeidet er knyttet til utgående telefonaktivitet hvor man skal sette opp betalingsplaner i dialog med kunder, men inngående telefoner, mailbehandling og noen administrative oppgaver vil også inngå i stillingen. Du må forvente å måtte håndtere et godt volum utgående samtaler i løpet av en dag. Vi ser etter strukturerte og løsningsorientert kollegaer, med energi og pågangsmot, som vil trives i en hektisk arbeidshverdag.
Stillingen starter som 3 måneders engasjement, med muligheter for videre forlengelse og eventuell fast ansettelse. For deg som er på utkikk etter en karriere innen økonomi eller finans, vil stillingen være en sterk inngang i bransjen samt til PRA Group som selskap.
Arbeidstid
Fulltid: 08:00 - 16:00 mandag til fredag.
Deltid: 16:00 – 20:00 ukedager og 10:00-15:00 lørdager
Arbeidsoppgaver
- Besvare kundesamtaler og e-post, for det meste utgående, men også innkommende.
- Oppgaver knyttet til administrasjon, data og systemkontroll
- Å sikre at kommunikasjon med kunder er i tråd med PRA Groups policyer og prosedyrer
- Sikre godt samarbeid med andre driftsavdelinger og interessenter
- Hjelpe våre ikke-betalende kunder med å finne bærekraftige betalings-løsninger
- Demonstrere høyt servicenivå ved første kundekontakt
Grunnkvalifikasjoner:
- Erfaring fra lignende stilling eller fra kundeservice og / eller salg
- Utdanning på bachelornivå, fortrinnsvis innen økonomi / jus. Relevant erfaring kan kompensere for mangel på høyere utdanning
- Serviceinnstilt, løsningsorientert og kundeorientert
- Evne til å være rolig og nøyaktig i de fleste situasjoner
- Selvmotivert og målrettet, evne til å selvjustere ytelse og atferd i henhold til personlige mål
- Gode norskkunnskaper og presentasjonsevner, muntlig og skriftlig
- Gode engelskkunnskaper, spesielt muntlig.
Fordelaktige kvalifikasjoner:
- Erfaring fra lignende roller innen finans / inkasso i Norge
- Være nyskapende og foreslå forbedringer i metodikk
- Blir motivert i et hektisk og internasjonalt arbeidsmiljø
Vi tilbyr
- Konkurransedyktig timelønn
- Arbeidsplass i moderne lokaler og med inkludert kantine i Bjørvika, rett ved Oslo S.
- Erfaring fra en stor internasjonal aktør innen gjeldsporteføljer
- Gode muligheter for faglig og personlig utvikling
- Arbeid i et anerkjent og internasjonalt miljø
Vi ser frem til å motta din søknad!