Marine Service International AS (MSI) er et selskap i børsnoterte Muehlhan Gruppen. MSI har mer enn 20 års erfaring fra vedlikehold og reparasjoner av marine baserte fartøy i store deler av verden. MSI er ISO 9001 sertifisert. MSI`s konsept er tydelig: Selskapet utfører arbeidet der situasjonen krever det slik at kunde kan unngå å sette fartøy i tørr dokk. Sikkerhet av personell og kundenes verdier er MSI`s prioritet #1.
MSI jobber med solide olje selskap, offshore entreprenører, riggselskap samt FPSO-operatører og rederier.
Muligheter i stillingen
Spennende rolle i et internasjonalt selskap hvor stillingen rapporterer til daglig leder. Her får du mulighet til å jobbe med administrasjon, rapportering, kommunikasjon over landegrensene og implementering av systemer. Du kan påvirke og utvikle stillingen underveis. Litt reisevirksomhet vil du også få mulighet til. Selskapet er lokalisert i Drøbak, sør for Oslo. Vi har gode rutiner på plass og er opptatt av at du som ny kollega skal bli godt i varetatt. Fornuftige betingelser, godt arbeidsverktøy, fri parkering, ryddige pensjons- og forsikrings-løsninger.
Hvem ser vi etter?
Du har gjerne høyere utdannelse innenfor regnskap/revisjon. Minimum bachelor nivå. Kanskje har du utdanning eller erfaring innen administrasjon samt rukket å opparbeide god regnskapsforståelse enten fra byrå eller en regnskapsavdeling. Vi ser for oss at du har svært god kunnskap med MS Office og spesielt Excel.
Du liker å holde deg oppdatert på nyheter innen fag og du kommuniserer klart og strukturert. Du er uredd og effektiv. Du deler gjerne om deg med kunnskap. Du trives med analyse og rapporter og får gjerne ting til å skje.
Har du jobbet i en konsernstruktur samt har erfaring med å kommunisere med revisor er det fordelaktig. Du er gjerne en erfaren regnskapsrådgiver fra før. Ikke noe minus om du har vært innom lønn/reiseutgifter. Kjenner du til prosjektbasert finansiering så er det heller ingen ulempe.
Dynamics 365 (Navision) og Visma er systemer som er i bruk i dag. Vi er i tenkeboksen for at det kan skje systemendringer lokalt. Denne rollen vil være naturlig eier av ERP systemet som velges.
Noen naturlige ansvars og arbeidsoppgaver vil være
- Kommunikasjon med eksterne regnskapsførere og revisor
- Rapportering innad i selskapet og til børsnotert moderselskap
- Ordreregistrering, prosjekt og prosjektetablering
- Fakturering og sporing av kundefordringer
- Budsjettplanering
- Rutiner, struktur, dokumentkontroll
- Bearbeide avtaleregister og masterdata
- Dialog med kunder og ansatte
Fordel om du kjenner deg sterk på disse områdene
- Engelsk muntlig og skriftlig (flytende)
- Norsk muntlig og skriftlig (flytende)
- Regnskapsforståelse (solid)
- Excel (viderekommen)
Om du kjenner deg igjen i denne annonsen og opplever innholdet spennende samt tenker at dette er den perfekte utfordringen for deg, gleder vi oss til å høre fra deg.
Vi vurderer og inviterer søkere for stillingen fortløpende.
Har du spørsmål vedrørende stillingen er du velkommen til å kontakte Leif Møller på mobil: 926 67 824.
Vi vil gjerne ha søknad og CV på engelsk da det er arbeidsspråket.
Gleder oss til å høre fra deg!
Nøkkelord | Excel, ERP implementering, Finanscontroller, Finans, Administrativ leder, Budsjettansvar, Økonomi og budsjett, Budsjettering, Økonomi, Regnskapsmedarbeider, Administrasjon, Ledelse, Administrasjon finans, Controller, Regnskapsansvarlig, Snakker flytende engelsk |
Bransjekategori | Bank / Finans / Forsikring |
Bransje | Administrativ ledelse |
Alternativ bransjekategori | Administrasjon / Kontor / Personal |
Alternativ bransje | Administrativ ledelse / HR Manager |