Til Orkla Home & Personal Care søker vi en analytisk og forretningsorientert Business Controller med dedikert ansvar for området Operations. Som Business Controller i Orkla Home & Personal Care vil du være en sentral ressurs innenfor økonomi i et av Norges største og mest spennende internasjonale konsern. I tillegg til løpende oppgaver, vil du få ta del i prosjekter for å utvikle forretningen som vil gi god forståelse for verdikjeden i en markedsorientert industribedrift.
Vi er en forretningsorientert økonomiavdeling og skal være en viktig bidragsyter til selskapets vekst og utvikling. Som Business Controller må du derfor like å jobbe tett med andre fagmiljøer og håndtere en rekke ulike oppgaver. Du vil ha utstrakt kontakt ut mot ulike ledere i Operations, og vi legger følgelig vekt på at du kan bygge relasjoner, er løsningsorientert og har gode kommunikasjonsevner.
Stillingen rapporterer til Finance Manager for Operations.
Arbeidsoppgaver
- utarbeide og presentere ulike finansielle rapporter med høy kvalitet og effektivitet
- utarbeide diverse økonomiske analyser og beslutningsgrunnlag, løpende og ad hoc
- delta i budsjett-, prognose-, capex-, og strategiprosesser i tett samarbeid med Finance Manager og ledere i Operations
- være ansvarlig for kostpriser i ERP-systemet
- aktivt bidra til å initiere lønnsomhetstiltak og følge opp disse; herunder inntekts- og kostnadsforbedringsprosesser
- være en pådriver i arbeidet for å arbeide smartere og mer effektivt gjennom kontinuerlig forbedring av analyseverktøy, prosesser og rutiner
- delta i prosjekter og større strategiske initiativ, herunder innovasjonsprosjekter
- støtte ledere i Operations og generelt bidra til bedre økonomiforståelse i de ulike avdelingene
Ønskede kvalifikasjoner
- høyere økonomisk utdannelse, gjerne Master innen økonomi/finans eller tilsvarende, med solide akademiske resultater
- 1-3 års relevant arbeidserfaring, gjerne fra revisjon, konsulentvirksomhet eller tilsvarende stilling
- god muntlig og skriftlig fremstillingsevne både på norsk og engelsk
- god IT-kompetanse, herunder Excel og Powerpoint
Personlige egenskaper
Den ideelle kandidaten er forretningsorientert, analytisk og fremtidsrettet med en sterk lyst til å skape resultater gjennom forbedringsarbeid. Du er initiativrik og nysgjerrig av natur, er selvgående og evner å drive prosesser på egen hånd. Den rette kandidaten forstår viktigheten av kvalitet i leveransene og trives med et høyt tempo og høye krav. For å lykkes i stillingen, må du også kunne skape tillit gjennom gode relasjonsbyggende egenskaper.
Vi tilbyr
Orkla Home & Personal Care kan tilby svært gode karrieremuligheter og konkurransedyktige betingelser. Du vil finne alle slags mennesker som jobber i Orkla. Fra nyutdannede til etablerte bransjeeksperter. Fra HR-fagfolk i Oslo til en fabrikksjef i Mumbai. Det som forener oss er vår tro på våre merkevarer og vår forpliktelse til å gjøre gode ting sammen - for våre kunder, for våre forbrukere og for våre egne karrierer.
Arbeidssted er ved Orklas hovedkontor på Skøyen i Oslo. Her er vi 900 ansatte i Orkla-konsernet samlet i vårt nye og moderne bygg sentralt ved togstasjonen. Vi har kantine, treningssenter, frisørsalong og ansattbutikk.
Virker dette interessant ber vi deg, i henhold til GDPR, søke via www.financepeople.no, og ikke direkte på mail til oppgitt kontaktperson. Ved spørsmål kan du kontakte FinancePeople ved Henriette Kjærås Aaberg, Partner i FinancePeople, på mob 976 15 226 eller
henriette.aaberg@financepeople.no.
Alle henvendelser behandles konfidensielt.
På grunn av ferieavvikling vil søknader bli behandlet i august.