OneCo er et industrikonsern med kjerneaktiviteter innen telecom, elektro og automasjon. En av våre styrker er å levere systemintegrerte løsninger, der vi sørger for at ulike fag og produkter settes sammen og fungerer etter intensjonen.
Vi ser to store trender som vil prege samfunnet og vårt marked på en spesiell måte i tiden fremover;
Det grønne skiftet
Produksjon, distribusjon og bruk av energi og produkter på en klimavennlig måte.
Digitalisering
Bruk av teknologi til å fornye, forenkle og forbedre verdiskaping og innovasjon på en bærekraftig måte.
OneCo har som ambisjon å være en god bidragsyter i utvikling og endring som kommer som følge av det grønne skiftet og digitalisering.
Som følge av dette søker vi etter en tydelig og engasjert avdelingsleder som sammen med sitt team skal videreutvikle og lede avdelingen innen telecom til OneCo Networks i Bergen. Teamet består i dag av tre prosjektører/prosjektledere som styrer den daglige produksjonen, 17 montører og 3 lærlinger.
Avdelingsleder vil få ansvar for selskapets verdikjede innenfor et gitt geografisk område, og ha ansvaret for all utbygging, drift og leveranse mot kundene. Stillingen rapporterer til Regionsjef og innebærer personalansvar for alle ansatte tilhørende avdelingen.
Du vil blant annet ha ansvar for å lede den daglige operative driften av området med hensyn til produksjon, personal, HMS og ytre miljø. Du skal bistå avdelingen med å identifisere, utvikle og følge opp nye muligheter, herunder salgs- og markedsarbeid mot både eksisterende og nye kunder. Videre vil du ha ansvar for å utvikle avdelingen til å bli en enda mer effektiv og kunderettet enhet, med særlig fokus på presisjon, kvalitet, service, lønnsomhet, personal og arbeidsmiljø.
Vi ønsker at du har:
- Høyere utdannelse fra universitet eller høyskole, gjerne innenfor fagområdet. Lang relevant erfaring kan kompensere for manglende formell utdanning.
- Gode fremstillingsevner i norsk og engelsk, både muntlig og skriftlig
- God forståelse og bruk av Microsoft Office med tilhørende programmer
- God IT-teknisk kompetanse og en evne til å sette deg inn i relevante IT-systemer
Den riktige kandidaten har også:
- Administrativ kompetanse med evne til å planlegge, koordinere og følge opp
- Evne til å lede og motivere, samt bygge tillit hos ansatte og kunder
- Har et godt bunnlinjefokus, herunder evnen til å identifisere potensiell risiko og overvåke finansielle konsekvenser av egen aktivitet, samt identifisere og unngå fallgruver
Da alle ansatte i avdelingen er fagpersoner vil det være essensielt med god teknisk forståelse og interesse for å lære seg faget og produksjonen for å kunne lykkes internt, men også eksternt ut mot våre kunder.
Det er en fordel om du har:
- Erfaring fra lederstilling innen relevant bransje
- Bransjeerfaring fra produksjon i tilsvarende virksomhet
Hva kan vi tilby deg:
- En sentral stilling i et ledende selskap
- Muligheten til å bli en del av et godt arbeidsmiljø med gode kollegaer
- Spennende utfordringer
- Personlige- og faglige utviklingsmuligheter
- Konkurransedyktige betingelser
- God pensjons- og forsikringsordning
Du søker gjennom knappen «Søk her» innen 18.08.2020
Ved spørsmål til stillingen kontakt:
Capus ved Erling Lampe på telefon
991 60 110 /
el@capus.no eller Kristian Carlstedt på telefon
452 94 338 /
kc@capus.no