Kirkelig fellesråd er service- og forvaltningsorganet for Den norske kirkes 10 sokn i Bærum. Bærum har 125.000 innbyggere, og kirken ønsker å være en tjenende og åpen folkekirke som er til stede i medlemmenes liv - og en aktiv medspiller bl.a. i kommunens omsorgsarbeid, kulturvirksomhet og barne- og ungdomsarbeid. Kirkelig fellesråd i Bærum har arbeidsgiveransvaret for ca. 100 ansatte.
Tar du ansvaret med å videreutvikle økonomifunksjonen vår med hovedfokus på ledelse, analyse og teknologi?
Du vil få en sentral rolle i kirken i Bærum, og en rådgivende støttefunksjon for 5 daglige ledere i de 10 menighetene i Bærum. I kirken gjøres det mange viktige samfunnsoppgaver innen blant annet omsorg, kulturliv, barne- og ungdomsarbeid.
Arbeidsoppgaver
- Utvikle mål og handlingsplaner for avdelingen og følge opp disse
- Personalansvar, medarbeiderutvikling og prosjektledelse
- Offentlige anskaffelser, utvikling av kvalitetskontroller og forbedringsarbeid
- Sørge for hensiktsmessig fordeling av oppgaver, utvikling av økonomiområdet, og daglig ledelse av avdelingen
- Oppfølging av regnskap og budsjett for vedlikehold av kirkebygg
- Bistå med periodeavslutning (månedsrapport og årsregnskap for alle enheter) og i utarbeidelsen av budsjetter og prognoser
- Utarbeidelse og presentasjon av kommentarer til regnskapet og økonomiske analyser
- Veiledning/rådgiving av ledere i menighetene innenfor økonomiområdet
Kvalifikasjoner
- Relevant utdanning på høyskole-/universitetsnivå
- Erfaring fra å etablere nye arbeidsprosesser og rutiner
- Erfaring fra tilsvarende stilling med personalansvar
- God regnskapsforståelse og evnen til å formidle regnskap og økonomi på en lettfattelig måte
- God systemforståelse og digital kompetanse
- Gjerne kunnskap om offentlige anskaffelser, offentlig økonomiforvaltning, og med særlig vekt på kommunal budsjettering og regnskapsføring
- Medlemskap i Den norske kirke
For å lykkes i stillingen er det viktig at du er flink med mennesker, omgjengelig og god til å kommunisere, både muntlig og skriftlig. Videre har du gode analytiske egenskaper og evner å jobbe strukturert og målrettet. Det er naturlig for deg å ta ansvar og du evner å se nye muligheter. Dette sett i forhold til å vurdere nye rutiner og arbeidsprosesser samt organisering av arbeidsoppgavene.
Vi tilbyr en utfordrende stilling med stor variasjon og bredde i arbeidsoppgaver. Du vil få opplæring, veiledning og gode muligheter for faglig utvikling. Vi holder til i moderne lokaler sentralt i Sandvika med nærhet til offentlig kommunikasjon. Vi har fleksitidsordning med mulighet for avspasering. Lønn etter gjeldende tariffavtale og god pensjonsordning i KLP.
Nøkkelord | Lønn, Regnskap og budsjett, økonomi og ledelse, Ledelse, Offentlig regnskap, Økonomistyring, Virksomhetsrapportering, Økonomi, Offentlig administrasjon, Offentlig rapportering, Offentlig anskaffelser, Offentlig forvaltning |
Bransjekategori | Offentlige tjenester / Forvaltning |
Bransje | Offentlige lederstillinger |
Alternativ bransjekategori | Interesseorganisasjoner |
Alternativ bransje | Ideelle organisasjoner |