Administrerende direktør – Tema Eiendom
Vår nåværende administrerende direktør ønsker å pensjonere seg etter 18 år i stillingen og vi søker hans etterfølger.
Ny administrerende direktør vil ha et overordnet ansvar for å lede selskapet i en fortsatt spennende vekstfase og bidra til videreutviklingen av selskapets strategi, målsetninger og identitet.
Vi søker en leder med solid eiendomskompetanse som evner å utvikle eiendommer i tråd med markedets behov. Den rette kandidaten har relevant ledererfaring, god forståelse for utvikling av næringseiendom og kunnskap om drivere for vekst og resultater. Vi ser etter en lagspiller med høy gjennomføringskraft og evne til å bygge en aktiv og fremoverlent organisasjon og kultur.
Administrerende direktør er underlagt og rapporterer til selskapets styre.
Hovedansvarsområder:
- Overordnet ansvar for utvikling og gjennomføring av selskapets eiendomsstrategi i samarbeid med styret og ledergruppen
- Videreutvikle selskapet i samhandling med ansatte, kunder og samarbeidspartnere
- Kontinuerlig videreutvikle organisasjonen, herunder miljø og kultur
- Lede selskapets betydelige utviklingsprosjekter og stimulere til nyskapning i eiendomsprosjekter for å møte morgendagens krav og markedets behov
- Arbeide aktivt for at selskapets budsjetter og mål nås
- Forberede styremøter
Kvalifikasjoner:
- Relevant høyere utdanning
- Solid ledererfaring med dokumentert evne til å bygge en organisasjon og skape verdi gjennom kompetente medarbeidere
- Erfaring fra næringseiendom og god forståelse for verdikjeden i utviklingsprosjekter
- Solid investeringsforståelse og kommersielt tankesett
- Kompetanse innen regulering av eiendom
- Bredt kontaktnett
- Sterke kommunikasjonsevner, både muntlig og skriftlig
Personlige egenskaper:
- Motiverende lederskap og en meget god lagspiller
- Visjonær og nytenkende
- Sterk analytisk legning
- Strategisk anlagt og solid gjennomføringskraft
- Målrettet, strukturert og handlekraftig
- Høy integritet og lojalitet
- Sosial og omgjengelig
Tema eiendom tilbyr:
- En sentral og synlig lederstilling i et av Innlandets største eiendomsselskap
- Profilerte utviklingsprosjekter og en spennende prosjektportefølje
- Stor grad av selvstendighet og påvirkningskraft
- Gode utviklingsmuligheter og et bredt kontaktnett
- Mulighet til å gjennomføre strategiske prosesser
- Langsiktig og seriøs arbeidsgiver med solid økonomi og langsiktige eiere
- Konkurransedyktig lønn, god pensjonsordning og forsikringer
- Hyggelig arbeidsmiljø i nye og moderne lokaler i Gjøvik
Søknadsfrist: Løst
For ytterligere informasjon er du velkommen til å kontakte Capus AS ved Partner Kristian Lennertzen på 916 16 073 eller Seniorrådgiver Nathalie Smulders på 47 08 38 41 . For å komme i betraktning til stillingen må du søke via linken «Søk på stillingen». Du må da fylle ut et kort skjema med personalia, samt laste opp søknad og CV.