KAM-koordinator
Som KAM-koordinator vil du jobbe tett med vårt KAM-team og støtte deres daglige arbeid. Du vil derfor får en variert hverdag, og en aktiv og sentral rolle i selskapets salgsprosesser mot nøkkelkundene, fra planlegging til oppfølging.
Vi ønsker også at du bidrar til utviklingen av våre salgsprosesser gjennom nye ideer og problemløsning for å sikre beste praksis og kvalitet i alle ledd.
Du vil jobbe med mange kontaktpunkter, både internt og eksternt, og rett informasjon til rett tid vil være viktig.
Av konkrete oppgaver kan nevnes:
- Analyse av salgsinformasjon og statistikk, samt utarbeidelse av rapporter
- Delta på KAM-møter (interne og eksterne) sammen med KAM-teamet
- Forvalte kundesortimentet
- Generell forvaltning, organisering og oppdatering av data i våre ulike databaser og systemer
- Utvikling av presentasjoner og annet salgsmateriell, samt koordinering av kampanjer
- Sikre rett ordre/prising/prognose i SAP og oppfølging av salg og lønnsomhet tilknyttet kampanjer/sortiment
- Direkte støtte til utvalgte kunder (priser, bilder, informasjonsmateriell mv.)
- Finansiell støtte i forbindelse med marginforbedring, produktmiks mv.
- Delta i utviklingen av e-Commerce i tett samarbeid med nordisk marketing
Du vil rapportere til Salgssjef KAM.
Er dette deg?
For å trives og lykkes i rollen bør du ha et analytisk tankesett med metodisk og strukturert arbeidsmetodikk, kombinert med å trives med samarbeid og kommunikasjon med andre mennesker.
Vi håper også at du har følgende kompetanse/egenskaper:
- Engasjert og proaktiv problemløser som trives med å ta initiativ og å jobbe med forbedringer
- Evne til holde hodet kaldt i stressede situasjoner, prioritere og sikre at tidsfrister holdes
- Bidra til best mulig samarbeid gjennom evne til å planlegge og gode kommunikasjonsevner, både muntlig og skriftlig
- Forståelse- og/eller interesse for salgsprosesser
- Forståelse for og evne til å analysere salgsdata og trives med å jobbe i Excel
Vi ser for oss at du har formell utdannelse innen økonomi/marked/administrasjon. Du bør ha kjennskap til Office-pakken med gode ferdigheter i Power Point og Excel. Har du i tillegg kjennskap til Salesforce og/eller SAP, så vil det være en fordel. Vi oppfordrer nyutdannede til å søke, men har du noen få års erfaring fra tilsvarende rolle, så er det også positivt. I forbindelse med kundemøter er det ønskelig med førerkort.
Om oss og arbeidssted
Hos Stanley Black & Decker blir du en del av et verdensledende konsern med engasjerte og kunnskapsrike kolleger. Du får arbeide i en profesjonell og innovativ organisasjon som brenner for å levere markedsledende produkter til våre kunder. Som et stort internasjonalt konsern er det mange utviklingsmuligheter hos oss.
Vi har kontorer i Nydalen i Oslo.