eCommerce Manager
Som eCommerce Manager vil du få ansvaret for å videreutvikle og skape resultater i e-handelsløsningene til to av Norges mest kjente merkevarer. Vi ønsker å lykkes innen dette satsingsområdet og målet er å skape gode og sømløse kundereiser for våre kunder. Vi trenger en person med brennende interesse for digital forretningsutvikling og optimalisering av digitale tjenester, som kan ta ansvar for å utvikle og drifte nettsidene og netthandelsløsningene til Brilleland og Interoptik.
Du får en spennende og bred rolle som bl.a. innebærer:
- Resultatansvar for nettbutikkene til Interoptik og Brilleland, og sikre at vi realiserer våre ambisiøse mål
- Bidra til å bygge omni-kanal løsning for kjedene, herunder salg fra fysisk butikk til nettbutikk, og omvendt, samt sørge for at vi har bransjens beste bookingløsning for synsundersøkelser
- Delta i arbeid med strategier og planer for sømløs kundeorientert netthandel, og sikre effektiv gjennomføring av aktuelle planer og tiltak
- Utvikle konsepter og kampanjer, optimalisere disse mot trafikk, konvertering og salg
- Kontinuerlig analyse og utvikling av tekniske plattformer, løsninger og innhold for en sømløs og effektiv handel for kundene og butikkene
- Bidra til godt samarbeid i organisasjonen, både sentralt på servicekontoret og ut mot butikker
- Utnytte samarbeid og potensial som ligger i vårt internasjonale nettverk med hensyn til digitale løsninger og «best practice»
Hva kan du?
Du har solid erfaring fra lignende rolle innen e-handel, gjerne fra en kjedeaktør innen faghandel. Du har forståelse for retail og er vant til å tenke gjennom hele verdikjeden, fra leverandør til butikk.
Områdene du har erfaring fra er:
- Noen års erfaring innen / e-handel og salgskonvertering, fortrinnsvis innen retail
- Inngående forståelse for brukeradferd og kundereisen innen e-handel
- Kompetanse innen performance marketing
- Inngående kjennskap og erfaring med analyseverktøy for digitale flater (Google Analytics, hotjar, m.v.)
- Erfaring med EPI e-commerce plattform og PIM er en fordel
- Erfaring med abonnementsløsninger online er også en fordel
- Det er ønskelig at du har en bachelor eller master innen økonomi/markedsføring, gjerne med spesialisering innen digitale medier/kommunikasjon. Og så er det viktig at du har god skriftlig og muntlig formidlingsevne på norsk og engelsk.
Hvem er du?
Du er nysgjerrig, proaktiv og engasjert. Du brenner for e-handel, og trigges av å se resultater av det du og teamet presterer. Du forstår hele verdikjeden, men liker å analysere og følge opp detaljene. Du har godt humør og en positiv innstilling, og tar mye ansvar.
Du kjenner deg sikkert igjen i flere av følgende beskrivelser:
- Du tar initiativ og tør å prøve nye ting
- Har høy arbeidskapasitet – du liker å være ”på”
- Preges av høy grad av selvstendig og operativ gjennomføringskraft
- Analytisk og med god forretnings- og tallforståelse
- Utadvendt og gode samarbeidsevner
- Du er målrettet og strukturert, og har kontroll på prosjekter og oppgaver
- Du har evnen til å overtale, inspirere og engasjere
Hvis du kjenner deg igjen i dette så er du kanskje vår nye kollega!
Hvorfor jobbe i Synoptik?
Synoptik er Norges største og ledende aktør innen optikk, og representere kjente kjedekonsepter og merkevarer i markedet. Du blir en del av et dyktig og dedikert team på en arbeidsplass som preges av samarbeid og godt miljø. Vi holder til i nyoppussede lokaler ved Hamang i Sandvika.
For nærmere informasjon om stillingen, ta kontakt med våre rådgivere i Orion Search International AS: Helge Frisch mobil 900 98 607 eller Emilie Holthe mobil 930 24 433.
Søknadsfrist: snarest