LEDER KOMMUNIKASJON OG SAMFUNNSKONTAKT
Bank Norwegian søker ny leder for kommunikasjon og samfunnskontakt. Du vil være en operativ del av bankens markedsavdeling, med deltakelse i sentrale prosesser og få store påvirkningsmuligheter. Du vil som leder for kommunikasjon og samfunnskontakt være med å sikre at Bank Norwegian er oppdatert og hørt i alle relevante saker for banken. Viktige stakeholders vil omfatte departementet, tilsyn, samt forbruker- og bransjeorganer. Du vil være en viktig pådriver for å sikre at banken får et positivt omdømme. Du skal videre sikre at banken håndterer saker i media, og i relasjon til stakeholders, på en pro-aktiv og klok måte.
Stillingen rapporterer til CEO/CMO og vil jobbe tett mot selskapets ledergruppe.
Av konkrete oppgaver kan nevnes:
- Håndtere pressehenvendelser
- Gi kommunikasjonsfaglig bistand til ledergruppen.
- Holde kontakt med medier, myndigheter, samarbeidspartnere og bransjeorganisasjoner.
- Følge politiske prosesser, samt rådgivning for ledergruppen om relevante politiske prosesser og lovarbeider.
- Utarbeide og gjennomføre bankens kommunikasjonsstrategi.
- Utvikle og forbedre bankens kommunikasjonsarbeid..
- Bidra med relevant innhold i alle bankens flater, hovedsakelig bankens nettside.
- Arbeide selvstendig med større prosjekter og områder etter avtale og interesse (som ESG).
Hvem er du?
Du har god erfaring med kommunikasjonsarbeid, både på strategisk og operasjonelt nivå. Du har kjennskap til og erfaring med forberedende lovarbeid og politiske prosesser, og erfaring med å arbeid opp mot ulike interessegrupper og offentlig myndigheter. Det er ønskelig at du har erfaring fra kommunikasjon mot kapitalmarked, samt erfaring med kommunikasjonsarbeid i et børsnotert selskap.
Vi tror du har høyere utdannelse, men lang relevant arbeidserfaring kan kompensere for formell utdannelse. Riktig kandidat innehar god skriftlig og muntlig fremstillingsevne, både på norsk og engelsk. Du evner å forstå komplekse faglig problemstillinger, og håndtere å presentere disse på en systematisk og pedagogisk god måte.
Din arbeidsstil er selvstendig og ryddig. Du evner å skape tillitt, og er omgjengelig og kontaktskapende med svært gode kommunikasjonsegenskaper. Som person er du i tillegg uredd, og tar utfordringer og komplekse problemstillinger på strak arm.
Om oss:
Bank Norwegian er en solid fremtidsrettet bedrift som stadig er i vekst og utvikling. Faglig utvikling hos medarbeidere er viktig, og en nøkkel til suksess er kommunikasjon på tvers av avdelinger. Vi har en sosial og hyggelig arbeidsplass med en uformell kultur hvor det er høyt under taket, og man får komme tett på ledelsen. I dag har Bank Norwegian cirka 100 ansatte og konsulenter, og en god fordeling av kvinner og menn, og med en gjennomsnittsalder på rundt 37 år.
For mer informasjon om rollen, ta kontakt med våre rådgivere i Orion & Partners AS, Kristian Knudsen mob. 928 00 000 eller Thea Faye-Lund mob. 913 92 738.