På verdensbasis er det over 250 millioner barn som ikke kan lese, og veldig mange vil aldri få muligheten til å lære det på skolen. Leseferdigheter blant barn synker og fysiske og digitale bøker er kostbare, både for skoler og privatpersoner. I tillegg er det utfordringer med flerspråklige lærere i mange land.
Utfordringen er global, og da passer det bra at norske Pickatale har teknologien og plattformene til å bryne seg på denne store utfordringen.
– Vi skal nå ut globalt. Vi har et fantastisk produkt som kan utgjøre en forskjell for svært mange barn, forteller administrerende direktør Espen Viskjer i Pickatale.
Som ansvarlig for CRM hos Pickatale, vil du være være ansvarlig for selskapets CRM strategi, samt utvikling, oppfølging, implementering og drift av denne. Head of CRMleder også selskapets kundeservice.
Du vil få mulighet til å jobbe i et spennende og offensivt, norsk start-up selskap med tydelig satsning innen ed-tech. Selskapet har kommet gjennom oppstartsfasen og er godt i gang med nye satsningsområder!
Pickatale har som visjon å "
Gi barna leseglede!" og som misjon å "
Tilby et trygt, lærerikt, nyskapende og underholdende leseunivers."
En betydelig del av produktporteføljen, er egne produkter. Produktutviklingstiden er kort og det er viktig å forstå hva kundene liker, og hva de bruker tid på.
Rollen krever et tett samarbeid med andre deler av selskapets virksomhet:
- Dataanalyse
- Salg
- Kundeservice
- Marketing
- Produktutvikling
Da dette er et abonnement basert produkt er det viktig å følge kunden hele veien, «fra vugge til grav», og årsaken til churn er viktig å forstå.
Arbeidsoppgaver
- Utvikle og implementere verktøy som vil bidra til kundevekst, høy kundetilfredshet og redusert churn
- Utvikling CRM strategi
- Motivere, lede og utvikle selskapets avdeling for kundeservice
- Trene og utvikle verktøykassen for kundeservice
- Budsjett og resultatansvar
- Automatisering av prosesser, måling av effekt og datainnsamling
- Kampanjer
- E-mail kommunikasjon
- Kundesyklusen
- Systematisk testing, overvåking, segmentering og analyse
- Analysere, designe og videreutvikle bedre brukeropplevelser
- Churn / retention og re-engagement analyse
- Utvikle incentivs for å forlenge og fornye kundeforholdet i samarbeid med organisasjonen
- Rapportering og avviksanalyse
- GDPR oppfølging
Kvalifikasjoner
- Høyere utdannelse på bachelor/ masternivå
- Relevant arbeidserfaring kan kompensere for formell utdannelse
- Minimum 5 års arbeidserfaring innen Customer Relationship Management
- Bred kompetanse innen fagområdet samt erfaring med å utvikle nye løsninger
- God kjennskap til automatisert kundeprosesser
- Ledererfaring er en klar fordel, men ikke et krav.
- Kjennskap til abonnement baserte produkter eller tjenester er en klar fordel
- Gjerne fra en internasjonal virksomhet
- Erfaringen innen prosjektledelse, endringsledelse og digital transformasjon er en klar fordel
- God teknisk forståelse
- Erfaring med HubSpot er en klar fordel
- Gode språk kunnskaper
- Norsk og engelsk – skriftlig og muntlig
Personlighet – Ikke i prioritert rekkefølge
- Nysgjerrig
- Kommersiell
- Systematisk
- Analytisk
- Selvgående
- Proaktiv
- Prosessorientert
- Serviceorientert
- Utadvendt
- Kommunikator
- Samarbeidsorientert
- Kreativ
Kjenner du deg igjen som kompetent innen forespurte kvalifikasjoner, interessert og ivrer etter å være med på denne spennende reisen videre hos Pickatale? - da håper vi å høre fra deg!
Ta kontakt med oppgitte rådgivere. Du trenger kun å legge ved kontaktinformasjon og cv. Søknad er unødvendig. - vi vurderer kandidater fortløpende!