Head of Customer Journey - ice
Ice skal bli best på kundereisen og søker en selvgående og engasjert ressurs som skal lede den nyopprettede Customer Journey avdelingen. Avdelingen skal være hovedansvarlig for den overordnede kundereisen og kundeopplevelsen for ice-kundene. Avdelingens fremste formål er å skape økt lojalitet blant ice sin kundemasse.
Som leder for Customer Journey trigges du av høy avkastning på gode aktiviteter mot egen kundebase, og du trives med å jobbe strategisk og operativt. Som leder vil du jobbe tett med mange avdelinger i ice, slik at vi er proaktive og leverer de beste kundeopplevelsene gjennom hele kundens livssyklus.
Aktuelle kandidater har relevant ledererfaring fra lojalitetsbyggende arbeid innenfor bransjer med en abonnementsdrevet forretningsmodell. Stillingen rapporterer til Chief Commercial Officer og inngår i selskapets kommersielle ledergruppe.
Ansvarsområder:
- Ansvarlig for ice sine eksisterende kunder, herunder forvaltning og utvikling av kundeopplevelse på et strategisk og operativt nivå
- Ansvarlig for å bygge økt kundelojalitet i eksisterende kundemasse
- Avdekke kundeplager og kravstille endringer og forbedringer gjennom hele verdikjeden for å muliggjøre optimal kundereise for ice sine kunder
- Fungere som kravstiller og diskusjonspartnere med teknologer (arkitekter, analytikere og prosjektledere)
- Delta og representere Commercial og avdeling Customer Journey i ulike møteplasser og prosjekter
- Leder for tre ulike team i avdelingen (Customer Lifecycle Management, Customer Experience og Digital Business Development)
- Budsjett og KPI-ansvar for kunderelaterte KPI’er
- Verne om og forvalte merkevaren ice i alle aktivitetene
Kvalifikasjoner:
- Opptatt av kundeopplevelsen og hva som skaper lojale kunder
- Kommersielt anlagt hode med strategisk og analytisk bakgrunn kombinert med operasjonell erfaring i å drive kundebaseutvikling
- Bred erfaring og dokumenterte resultater med lojalitetsbyggende arbeid innenfor bransjer med en abonnementsdrevet forretningsmodell
- Relevant ledererfaring, inkludert budsjettarbeid og kostnadskontroll, samt målrettet arbeid mot avtalte KPI-er
- Erfaring og kunnskap om hva som kreves teknisk, taktisk og organisatorisk for å levere en lojalitetsskapende omnikanal kundereise
- Forstå verdikjede, tekniske bestanddeler, data og innsiktsbehov for å bygge oppunder en verdikjede som muliggjør datadreven personalisering mot kunden
- Trigges av innsikt- og resultatanalyse for innovasjon og være i forkant av behov i kundemarkedet
- Genuin faglig interesse, nysgjerrig og i forkant av den faglige utviklingen innenfor mersalg og digitale kundereiser
- Flytende norsk og engelsk, skriftlig og muntlig
Personlige egenskaper:
- Du er en kommersiell og kundesentrisk person som er vant til å ha mange baller i luften og med sterk gjennomføringsevne og utholdenhet
- Du er strukturert, analytisk, og flink til å anvende teknologi for å skape bedre prosesser og den ultimate kundereisen
- Du er proaktiv, nysgjerrig og sulten på å lære
- Du er en engasjert lagspiller som utfordrer deg selv og andre når det trengs
- Du er serviceinnstilt, selvdreven og løsningsfokusert
- Du har solide kommunikasjonsevner, er lyttende og kan endre mening
- Du er positiv, liker høyt tempo og en god latter
Ice tilbyr:
- Muligheten til å jobbe i et moderne teknologiselskap i sterk utvikling
- Mulighet til å definere din egen arbeidsdag og rolle
- Faglig variert stilling i et svært kompetent fagmiljø
- Unike, spesialbygde kontorer i Nydalen som fasiliteter en aktivitetsbasert arbeidsmetode
Søknadsfrist: Løst
For å komme i betraktning til stillingen må du søke via linken ”Søk her”.
For ytterligere informasjon, ta gjerne kontakt med Partner Kristian Lennertzen (916 16 073 / kl@capus.no) eller Researcher i Capus Kine Arenberg (41 57 85 50 / ka@capus.no).