DIREKTØR DIGITALE KUNDEREISER
I Gjensidige engasjerer vi oss i livet til kundene våre. Vi tenker nytt, offensivt og langsiktig, for at folk skal være best mulig forberedt på fremtiden. En sentral del av vår satsning for å være forsikringsselskapet kundene vil ha, er å være best på digitale løsninger. Kundene våre foretrekker digitale kanaler når de skal kjøpe, endre og orientere seg om forsikringsprodukter og tjenester. Derfor jobber vi hardt for å skape de beste digitale kundereisene. Nå ansetter vi en Direktør for Digitale Kundereiser som får totalansvar for dette området.
Om jobben
Som Direktør for Digitale Kundereiser vil du inngå i ledergruppen i divisjonen Teknologi & Infrastruktur og rapportere til Konserndirektør. Som del av dette vil det være din jobb å lede, videreutvikle og dimensjonere våre produktteam som jobber agilt, i tett samspill med resten av Gjensidiges organisasjon.Vår Direktør for Digitale Kundereiser skal være teknologidivisjonens spydspiss i å realisere Gjensidiges ambisjon om å levere markedets beste digitale kundeopplevelser. Dette innebærer blant annet følgende oppgaver:
- Organisasjon, -og kompetanseutvikling med fokus på å bygge en trygg prestasjonskultur tuftet på Gjensidiges sterke kjerneverdier: Skap trygghet – Tenk nytt – Ta sats
- Lede og utvikle ledergruppen i Digitale kundereiser, samt videreutvikling av ansatte og roller som støtter avdelingens kjernekompetanse
- Modernisering av underliggende teknologiplattform, herunder:
- Modernisering av applikasjoner i skyen
- Automatisering av utviklingsprosesser
- Videreutvikling av felles plattformer for design & front-end, herunder vårt designsystem
- Optimalisering av sourcingmodellen og videreutvikling av samarbeid med partnere
- Avdekke, prioritere og forankre initiativer hos relevante stakeholders
- Deltakelse i helhetlige diskusjoner i ledergruppen på strategiske tema
Hva ser vi etter?
Stillingen er sentral for Gjensidiges digitale strategi fremover. For å skape gode resultater vil du måtte være en tydelig leder og ha erfaring fra digitaliseringsarbeid i større organisasjoner. Vi ser etter følgende kvalifikasjoner når vi vurderer søkere:
- Digital ledererfaring
- Flere års erfaring fra ledelse av større teknologiavdelinger/-prosjekter, ideelt sett fra organisasjoner med matriseorganisering
- God forståelse for teknologitrender og hvordan disse kan komme til anvendelse i digital tjenesteutvikling
- Erfaring og dokumenterte resultater fra å etablere, utvikle, skalere og lede tverrfaglige produktteam som jobber agilt i en devops-modell
- Erfaring med å lede og jobbe distribuert på tvers av landegrenser og kulturer, herunder erfaring med ulike sourcingpartnere (nearshore/offshore)
- Erfaring fra digital forretningsutvikling
- Evne til å fungere som digital endringsleder, eksempelvis fra konsulentarbeid
- Relevant bransjeerfaring fra finans, forsikring eller annen tjenesteytende bransje er et stort pluss
- Språk & Kultur
- Du må beherske skandinavisk språk meget godt, samt ha gode engelskkunnskaper, muntlig og skriftlig
- Internasjonal erfaring fra studie- eller arbeidsliv er positivt
- Formell høyere utdanning, eller betydelig realkompetanse og erfaring som kan kompensere for dette
Vil du passe inn?
Dette er en rolle for deg som vil trives med et sentralt ansvar i ett av Norges største konsern. Vi leter etter en Teknologidirektør med et brennende engasjement for hvordan teknologi kan skape gode kundeopplevelser. For å lykkes med dette vil du måtte styre og balansere ulike behov opp mot strategiske prioriteringer, og sikre gjennomføringskraft der det er behov for dette. Et viktig virkemiddel for å lykkes i jobben vil være å bygge gode relasjoner med andre og kunne kommunisere godt, til både interne og eksterne samarbeidspartnere.
Om avdelingen
Avdelingen du skal lede har fagansvar for design, brukeropplevelse og front-end teknologi i konsernet. Gjennom de siste årene har Gjensidige etablert seg som en ledende digital aktør innenfor skadeforsikring. Vi har ambisiøse målsetninger om fortsatt digitalisering og automatisering av våre salgs-, service- og skadeoppgjørsprosesser for vår skandinaviske virksomhet. Oppdraget til avdelingen er «å skape markedets beste digitale kundeopplevelser og utvikle nyskapende tjenester for våre kunder» og er derfor kritisk for konsernets videre suksess.
Avdelingen består p.t. av 4 team med totalt 40 fast ansatte med spisskompetanse innenfor smidig utviklingsledelse, design, front-end teknologi og brukeropplevelse. Avdelingen er organisert i tverrfaglige produktteam, og disse bemannes også av fagressurser fra andre områder innenfor teknologiområdet for å kunne operere mest mulig autonomt. I tillegg jobber våre team tett sammen med flere strategiske partnere både onshore, nearshore og offshore.
Om Gjensidige
Gjensidige er et ledende nordisk skadeforsikringsselskap som er et av de største selskapene på Oslo Børs med om lag 4000 medarbeidere i Norge, Sverige, Danmark og Baltikum. I Norge tilbyr vi også pensjon og sparing. Hos oss kan du være med på å sikre flere liv, bedre helse og større verdier enn hos noen andre forsikringsselskaper i landet.
Digitalisering og teknologiske løsninger er et stort satsningsområde innenfor divisjonen Teknologi & Infrastruktur, der over 200 engasjerte IT-hoder jobber hver dag for å sikre den beste kundeopplevelsen. Hvis du på lik linje som oss brenner for å optimalisere og utvikle digitale løsninger kan Gjensidige være noe for deg. Med dagens teknologi og medarbeidere, ser vi store muligheter for løsninger vi kan utvikle sammen fremover.
Vil du vite mer?
Lytt gjerne til følgende podkast hvor vi intervjuer, Tor Erik Silset, konserndirektør for Teknologi og Infrastruktur om jobben:
https://soundcloud.com/meyerhaugen/direktor-for-digitale-kundereiser-gjensidige/s-k8uzsU0KqcL
Dersom du vil melde interesse for stillingen, eller er interessert i en uforpliktende samtale, søk direkte eller ta kontakt med Ellen Ruth i MeyerHaugen (ellen@meyerhaugen.no, 907 28 963).