By using this website you agree to our use of cookies. Read more about our use of cookies and how to remove or block them in our cookie notice.
Prosjektleder: Netthandel og markedsføring i Nettavisen
Avdelingen for innovasjon og forretningsutvikling i Nettavisen har i 23 år vært motoren for nyutvikling i Nettavisen. Nå søker vi en ny prosjektleder som skal få ansvaret for å bygge opp en ny, strategisk satsing.
Våre strategiske samarbeid rundt netthandel og markedsføring av nettbutikker har vært viktig for Nettavisen lenge, og vi ønsker at det skal bli enda viktigere de nærmeste årene. Vi søker derfor etter en prosjektleder som skal lede et prosjekt for å plassere de strategiske føttene bedre i dette markedet. Prosjektlederens ansvar er å bygge opp satsingen, sammen med resten av avdelingen. Vi jobber direkte med nettbutikkene gjennom affiliatemarkedsføring, og andre løsninger. Kort sagt er affiliatemarkedsføring en måte hvor vi tjener penger hvis vi klarer å omsette varer i en nettbutikk gjennom ærlig og godt gjennomført innhold. Du kan se eksempel på det her.
Som prosjektleder i Nettavisens innovasjonsavdeling vil du jobbe sammen med ti andre medarbeidere, som har stor spredning i alder, bakgrunn, humor og arbeidsmetodikk. Vi er en kreativ og morsom arbeidsplass hvor ja er lettere å si enn nei. De aller fleste av oss jobber i Oslo, i avishuset i Akersgata litt nærmere Stortinget enn noen andre konkurrenter.
Hvem er vi på jakt etter?
Hvem du er er mye viktigere enn hva du har gjort, men det vil være en fordel at du er nysgjerrig, kreativ og at du har lyst til å utvikle nye nytt. Uten de egenskapene er dette nok ikke en jobb for deg.
Det er fint om du har teoretisk eller praktisk bakgrunn fra eller med noen eller flere av disse områdene:
* Forretningsutvikling, prosjektledelse, strategisk utvikling
* Markedsføring eller salg
* Nettbutikk og netthandel
* Affiliatebyrå og affiliatemarkedsføring
* Kommersiell eller redaksjonell produksjon av artikler, sosiale medier-oppdateringer, video eller lyd
Det er viktig å understreke at Nettavisen er en del av Amedia. Vi er en stiftelse som har det journalistiske produktet som vårt hjerte. Det vi gjør og utvikler skal styrke avisens redaksjonelle produkt, direkte eller indirekte.
Som ansatt i Nettavisen trives du med både kortsiktige og langsiktige oppgaver; du må ha strategiske evner for å kunne realisere prosjektet, men samtidig også være «hands on» og bidra til å skaffe fortløpende og daglige inntekter. Du må ro mot horisonten.
Hva kan vi tilby deg?
Vi er ganske sikre på at vi er det morsomste stedet å jobbe i Norge. I 2020 hadde vi en vekst på nesten 50 prosent i inntekter, og selv med alt som skjedde hadde vi det morsomt. Hverdagens digitale møter ble avbrutt med turer i skog og mark, test av adventskalendere, sjefen vår som lagde mat til oss og mye annet. Vi er en sosial gjeng med et enormt høyt tak.
I Nettavisen jobber du i den nasjonale avisen til Amedia med nærmere 80 lokale og regionale aviser over nesten hele Norge. Du vil kunne bli med på store satsinger, som har kommersielle og redaksjonelle virkninger.
Som tidsramme får du 12 måneder på deg til å lage din egen jobb, og et nytt stort strategisk bein for oss. Vi er sikre på at dette området vil være ett av de viktigste områdene framover, og har som mål at når budsjettet for 2022 settes at dette er et nytt, stort område hvor du er sentral videre.
Vi kunne sikkert skrevet mye om hvilke arbeidsoppgaver du som arbeidet hos oss innebærer, men det vet vi samtidig ikke. Vår jobb er å lage ting som i dag ikke finnes. Noen ganger er det å ta en ting vi gjør, mikse det med en ting vi ikke gjør og pynte med noe vi så absolutt burde ha gjort. Andre ganger betyr det å låne gode nok konsepter fra andre for å tilpasse det til vår egen hverdag.
Likevel vet vi litt. En typisk arbeidsdag vil inneholde en eller flere av det under:
Vi trenger noen som kan forstå. Noen som har struktur. Kreativitet. Noen som trives med at det både skjer mye og at det er store krav til egen framdrift. Hos oss er det noen ganger så flat struktur at det er fare for at pannekakene vil rulle ut på sidene. Du vil få mye ansvar, men vil jobbe sammen med kollegaer som har en felles driv for at vi alle skal lykkes.
Sjefen vår, Pål, er et kreativt rotehode som på sjarmerende vis alltid lander med beina et eller annet sted godt plantet med prosjekter som for mange på sjokkerende vis lykkes. Siden han har skrevet dette selv er det i hvert fall relativt ærlig, om enn noe subjektivt.
Du kan ha mange bakgrunner. Vi har ansatt pedagoger, økonomer, markedsførere, journalister og mye annet. Det kan til og med være at et diplom fra et eller annet kurs eller gode beskrivelser av overnattinger på Befalsskolen er nok. (Ok, kanskje ikke - men det viktigste er at du føler at dette er noe du vil).
Vi vil ha deg som kan svare ja på spørsmålet: Har du lyst til å forandre norske medier?
Du blir ansatt i 100% stilling, og arbeidssted er i Oslo sentrum. 12 måneder i prosjekt fra 1. august 2021.
Hvis du tror at du passer til jobben har du i løpet av de 12 månedene hos oss vært med på å lage noe nytt som gjør at du jobber hos oss fast.
Om du vil.
Og det vil du. Tro oss. Det er en grunn til at Nettavisen alltid deler ut en pris for årets comeback på julebordene.
Skriv en kort søknad, legg ved en enda kortere CV som poengterer det du mener vi må vite om deg.
Lurer du på noe om stillingens innhold ta kontakt med Pål, og lurer du på hvordan det er å jobbe i avdelingen spør Ingvild.
Vi jobber i Oslo. Akersgata 34. Det er rett ved T-banestasjonen Stortinget og særdeles i nærhet til sentrum på alle måter.
Nøkkelord | Innovasjon, Forretningsutvikling |
Bransjekategori | Media / Informasjon / PR |
Bransje | Internett |
Alternativ bransjekategori | Media / Informasjon / PR |
Alternativ bransje | Journalistikk |
Arbeidsgiver | Nettavisen |
Akersgata 34 | |
0180 OSLO | |
Nettside | www.nettavisen.no |
Tiltredelse | 01.08.2021 |
Søknadsfrist | 08.03.2021 |
Arbeidsplass | Oslo |
Tittel | Prosjektansvarlig: Strategisk satsing på markedsføring av netthandel |
Sektor | Privat |
Stilling | Fulltid |
Omfang | Prosjekt |
Antall stillinger | 1 |
Pål Nisja-Wilhelmsen Direktør for forretningsutvikling pal.nisja-wilhelmsen@amedia.no +4792013809 |
Ingvild Jenhaug Korneliussen Nestleder innovasjon og forretningsutvikling ingvild.jenhaug@nettavisen.no 41078237 |