By using this website you agree to our use of cookies. Read more about our use of cookies and how to remove or block them in our cookie notice.
DSB søker seksjonssjef til nyopprettet seksjon for sikkerhetsstyring og drift. Vi søker deg som har høy gjennomførings- og formidlingsevne, og erfaring fra sikkerhetsarbeid på strategisk nivå.
Du må ha:
Det er ønskelig at du har:
Forventninger til deg som leder:
Medarbeiderne er DSBs viktigste ressurs. I denne lederstillingen får du ansvar for et stort spenn av oppgaver, og for å levere tjenester innen flere ulike saksfelt. Du må derfor være utpreget samarbeidsorientert, følge opp dine medarbeidere og gi dem tilbakemelding, og stimulere til utvikling alene og sammen med kollegaer.
Som leder i DSB skal du bidra til at vi er en moderne og profesjonell organisasjon, som leverer på samfunnsoppdraget vårt. Du må være strukturert, målbevisst og flink til å kommunisere både internt og eksternt.
Seksjon for sikkerhetsstyring og drift (SID) er nyetablert fra 1.1.2021 og organisert direkte under en av DSBs assisterende direktører. Den nyopprettede seksjonen skal blant annet ha ansvar for forebyggende sikkerhetsarbeid, støtte DSBs ledelse i sikkerhetsvurderinger, håndtere hendelser, føre kontroll og tilsyn med sikkerhetsarbeidet og ha ansvaret for sikkerhetsstyring i hele virksomheten. Seksjonen har også ansvar for drift av DSBs hovedkontor i Tønsberg.
Seksjonssjefen har resultat-, personal- og budsjettansvar for seksjonen og blir en del av assisterende direktør sin ledergruppe. Seksjonssjefen skal også ivareta funksjonen som DSBs sikkerhetsleder. Det krever tett samarbeid med hele virksomheten og relevante eksterne aktører. Seksjonssjefen ivaretar også denne funksjonen hos Valgdirektoratet, som holder til i samme kontorbygg i Tønsberg. Som seksjonssjef vil du ha en sentral rolle i videreutviklingen av DSBs sikkerhetsarbeid innenfor områdene digital sikkerhet, personellsikkerhet, fysisk sikkerhet og sikkerhetsstyring. Du vil også ha ansvar for driften av DSBs hovedkontor. Dette innebærer ansvar for våre lokaler, blant annet resepsjon, kantine og renhold. Forvaltning av avtaler knyttet til disse krever i flere sammenhenger både praktiske tilnærminger, romslighet og profesjonalitet. Mange oppgaver løses i samarbeid med fagansvarlige medarbeidere og andre ledere.
Stillingen passer for deg som har erfaring fra og interesse for å videreutvikle og profesjonalisere sikkerhetsarbeidet, og som har erfaring fra og kunnskap om drift av eiendom, bygg og anlegg. Du evner å skape tillit og trives med å arbeide tett opp mot både ledere og saksbehandlere. Vi legger stor vekt på personlig egnethet.
Om å jobbe i DSB
Risiko og sårbarhet i samfunnet er i stadig bevegelse. Derfor er DSB en organisasjon i kontinuerlig utvikling. Vi trenger medarbeidere som er tillitskapende, kompetente og gode lagspillere, og som aktivt bidrar til fornyelse og forbedring. Som ansatt i DSB er du med på å løse et viktig samfunnsoppdrag, sammen med dyktige og dedikerte kollegaer. Vi ønsker oss økt mangfold i organisasjonen, og vi er del av regjeringens inkluderingsdugnad. Vi håper derfor at også kvalifiserte personer med hull i CV-en eller nedsatt funksjonsevne vil søke hos oss.
Bransjekategori | Offentlige tjenester / Forvaltning |
Bransje | Annet |
Arbeidsgiver | Direktoratet for samfunnssikkerhet og beredskap (DSB) |
Rambergveien 9 | |
3115 TØNSBERG | |
Nettside | www.dsb.no |
Søknadsfrist | Utløpt |
Arbeidsplass | Rambergveien 9, 3115 Tønsberg |
Tittel | Seksjonssjef |
Sektor | Offentlig |
Omfang | Fast |
Antall stillinger | 1 |
Baard Storsveen Partner baard.storsveen@capus.no +4741318700 |
Kristin Cordt-Hansen Assisterende direktør 951 98 807 |