Ønsker du å bygge karriere i et stort konsern? Vil du jobbe med forhandlinger, salg og strategi på et nasjonalt nivå?
APCOA er et markedsledende internasjonalt konsern som er inne i en spennende utviklingsfase. De siste 3-4 årene har de gått fra å være et tradisjonelt parkeringsselskap med utleie og drift av parkeringsanlegg som kjernevirksomhet, til å bli et moderne teknologiselskap innen mobilitet. I dag opererer de som en areal- og eiendomsforvalter og leverer også andre tjenester enn parkering. I tillegg til dette har de nylig gjort et stort strategisk oppkjøp som vil skape store synergier som kan utnyttes i tiden fremover. Måten vi bruker bil og transporterer oss selv på har forandret seg mye de siste årene, samtidig som kravene til miljø, fleksibilitet og mobilitet har blitt høyere. Denne trenden forventes å fortsette og gir mange spennende muligheter for et selskap som APCOA. Stillingen som Digital Sales Manager er nyopprettet og vil være en viktig brikke i denne satsingen. Det vil være gode muligheter for progresjon og en dynamisk lønnsmodell basert på innsats, utvikling og resultater. Apcoa tilbyr et ekstremt godt arbeidsmiljø, med dyktige ledere, lav churn og mange flinke kolleger du kan sparre med.
Ny Digital Sales Manager vil ha ansvar for tre ulike kundesegmenter.
- APCOA URBAN HUBS. Definere, utvikle og selge inn «urban hubs» avtaler til nye bedrifter.
- B2B-kunder. Selge inn APCOAS parkeringstjenester til nye og eksisterende kunder.
- Partnerskap. Etablere og selge inn partnerskapsmodeller til B2B-kunder og B2B2C-partnere.
Du vil primært jobbe mot eiendomsselskaper, medlemsbaserte organisasjoner, kontorfellesskap, kommuner, hoteller og en rekke smart city aktører. Stillingen krever at man er kreativ, har gode kommunikasjonsevner samt evnen til å identifisere og lande lønnsomme avtaler. For å lykkes i rollen vil din motivasjon og teft for salg, aktivitetsnivå og tålmodighet være avgjørende. Du vil være en del av Kommersiell avdeling på 12 personer og rapporterer til Head of Business Development Department.
Personlige egenskaper.
Vi ser etter deg som er god på å etablere og utvikle gode relasjoner samt evner å se kommersielle muligheter i et marked i stor endring. Som person samarbeider og kommuniserer du godt med både beslutningstakere og kolleger. Du har gode strategiske evner og ser verdien i å arbeide systematisk og målrettet for å oppnå gode resultater.
Viktige arbeidsoppgaver.
- Identifisere nye kunder og markeder
- Booke og avholde kundemøter
- Utarbeide og presentere lønnsomme tilbud
- Oppfølging og closing av nye avtaler
- Overlevering og etterarbeid ifm. med salg og nye avtaler
- Utvikling eksisterende partnere
- Planlegge og utarbeide salgsmål og strategier
Foretrukken kompetanse og erfaring.
- Relevant høyskoleutdannelse
- Minst 3 års erfaring med operativt og oppsøkende B2B-salg
- Erfaring innen teknologi, IT, løsningssalg eller systemsalg
- Høy muntlig og skriftlig kommunikasjonsevne
- Velutviklet salgs- og kundeforståelse
- Erfaring med salg og beslutningsprosesser fra A-Å
- Førerkort er foretrukket