Schibsted Distribusjon søker VERDIKJEDESJEF
Som vår verdikjedesjef vil du bli med på en innovativ og fremtidsrettet reise. Reisen er påbegynt, og det er mange spennende oppgaver som venter. Transformasjonen fra avisdistribusjon til logistikkleverandør startet med etableringen av Helthjem-nettverket. Som vår nye verdikjedesjef får du en sentral og svært viktig rolle. Du blir ansvarlig for å lede arbeidet med å videreutvikle hele verdikjeden, hvor du identifiserer flaskehalser, og i samhandling med organisasjonen, finner de beste tiltakene for fremtidig vekst innen pakke-, avis og magasin distribusjon. Vår nye verdikjedesjef vil jobbe tett med logistikkavdelingen i Schibsted Distribusjon og distribusjonsselskapene SDI Øst og SDI Vest. Vi kan tilby deg en krevende faglederjobb, høyt arbeidstempo, varierte arbeidsoppgaver, mye humor og et godt arbeidsmiljø - som du også vil sette ditt preg på. Stillingen rapporterer til adm. dir. i Schibsted Distribusjon Øst.
Synes du dette virker spennende?
Dine viktigste arbeidsoppgaver:
- Verdikjedeutfordringer internt i Schibsted – fra mottatte produkter til ferdig levert helt hjem. Dette gjelder alle type produkter; avis, magasin, reklame og pakker
- Drive prosjektledelse på tvers i Schibsted Distribusjon, for å videreutvikle verdikjeden fra avisdistributør til en ledende logistikkaktør
- Være Schibsteds representant i verdikjedespørsmål i samarbeid med Amedia og Polaris
- Verdikjedesjef skal lede arbeidet med å utvikle hele verdikjeden, identifisere flaskehalser og sammen med organisasjonen finne gode tiltak
- Verdikjedesjef skal jobbe med prosesser i kjørehallen hvor produkter mottas, videre inn i transportnettet til budsentraler samt finne optimale løsninger for sisteleddet
- Bistå ved behov i selskapenes operative virksomhet
- Identifisere og ta initiativ til kontinuerlige forbedringsprosjekter i selskapene
- Dette er en selvstendig jobb, med kontakter i hele organisasjonen
Dette ser vi gjerne at du har kompetanse på og erfaring med:
- Bachelor/Master innen ledelse/logistikk/økonomi/administrasjon eller tilsvarende, relevant erfaring kan kompensere for manglende formell kompetanse
- Erfaring fra større logistikk- eller produksjonsvirksomheter
- Erfaring med arbeid knyttet til sammenlignbare verdikjeder
- Operativ erfaring, gjerne fra produksjon, og med god kunnskap om logistikk
- Praktisk lean-kompetanse – ikke bare teori
- God økonomiforståelse og erfaring fra forbedringsprosesser
- Erfaring med å utarbeide godt grunnlag/analyser før beslutninger, inkludert konsekvensanalyser, både kort og lang sikt
- Prosjektledererfaring
- Gode ferdigheter i Excel og andre digitale verktøy
Vi er stolt over å kunne tilby deg dette:
- Blir en del av Schibsted, Norges største mediekonsern, som ser et stort potensial for nye distribusjonstjenester
- Være en del av en fremoverlent organisasjon som skal være med på å kapre markedsandeler i et stadig stigende marked for netthandelspakker
- Store muligheter for faglig og personlig utvikling
- Karriere- og utviklingsmuligheter i Schibsted Distribusjon og i konsernet Schibsted
- Meget godt arbeidsmiljø og mange kontaktpunkter
Fremdeles interessant? Da hører vi fra deg!Nøkkelord | Business Solutions, Distribusjonsplanlegging, Verdikjedeforståelse, Prosessanalyse, Distribution strategy, Distribusjonssystemer, Verdikjedeutvikling, Verdikjede, Logistic Management, LEAN, Verdikjedestyring, Forretningsutvikling, Verdikjedeoptimalisering, Lean Business Processes, Prosessbehandling, Prosjekt- og prosesstyring, Logistics Planner |
Bransjekategori | Transport / Logistikk / Varehus / Innkjøp |
Bransje | Logistikk / Lager |
Alternativ bransjekategori | Media / Informasjon / PR |
Alternativ bransje | Internett |