Vi søker økonomisjef!
Cibes Lift Norge er et selskap som har
store vekstambisjoner, og vi søker nå en økonomisjef som kan være med å bidra til at vi lykkes. Dette er både en krevende og spennende rolle i et internasjonalt selskap. Rollen er nyopprettet, og vi søker deg som både kan og ønsker å være med å
bygge opp denne funksjonen i Norge.
Dette er en nøkkelrolle i den norske organisasjonen. Du er en viktig rådgiver for organisasjonen, med ansvar for å kontinuerlig analysere forretningsresultater kontra forventning, samt forstå trender, teste viktige forutsetninger, simulere alternative scenarier og identifisere utfordringer og muligheter. Dette vil bidra til å sikre marginer og EBITDA. Det ligger også naturlig til rollen å lede prosessene med planlegging og kontroll, inkludert rapportering for den norske virksomheten til konsern. Stillingen rapporterer til administrerende direktør i Norge, og du vil være en sentral sparringpartner til din leder i hverdagen.
Hovedoppgavene for stillingen vil blant annet innebære:
- Operativt ansvar for økonomifunksjonen i selskapet
- Administrasjon av forretningsplanlegging, budsjettprosesser og prognostisering
- Rapportere til konsern, samt støtte den månedlige, kvartalsvise og årlige avslutningsprosessen
- Styrke og videreutvikle et økonomisk drevet fokus og beslutningstaking i den norske organisasjonen gjennom proaktivt påvirke, lede og coache den norske organisasjonen ved bruk av økonomisk analyse
- Personalansvar
For å lykkes sammen med oss, tror vi at du har god forretningsmessig forståelse og liker strategisk tenkning, og samtidig har du en operasjonell gjennomføringskraft. Evnen til å prioritere og det å kunne levere kvalitet selv under press, er noe du bør kjenne deg igjen i. Vi i selskapet verdsetter samarbeid, og finner glede og engasjement i det å lykkes sammen med andre. Det må du også gjøre. Videre ønsker vi at alle våre ansatte er utviklingsorientert og proaktivt ønsker å bidra til å identifisere muligheter og forbedringsbehov.
Vi ser etter deg som har høyere økonomisk utdannelse, og minst 5 års relevant erfaring, helst fra et internasjonalt miljø. Har du også HR-faglig kompetanse, er det veldig interessant å høre mer om, da vi i kommende vekstfase vil ha stor nytte av det. Arbeidsspråket er både norsk og engelsk så det er viktig at du behersker begge, både skriftlig og muntlig.
Er dette noe for deg? Vi ser frem til å lese din søknad og CV, og forstå hvordan du ønsker å bidra til vår videre suksess. For mer informasjon om stillingen, ta kontakt med våre rådgivere i The Assessment Company.