Rollen som ansvarlig for data og innsikt i HK Link passer for deg som er nysgjerrig, trives med problemløsning og evner å gjøre om data til innsikt. Du blir en del av et spennende fagmiljø og får en sentral rolle i et av Norges største digitale byrå.
Hvorfor HK Link?
HK Link holder til i et av byens flotteste lokaler sammen med resten av HK-alliansen, som utgjør det
største kommunikasjonsmiljøet nord for Oslo. Vi har hatt en betydelig vekst de siste fem årene, og er en trygg og god arbeidsplass. Som ansatt i HK Link vil du, sammen med faglig sterke kolleger, få muligheten til å jobbe på tvers av bransjens ulike fagfelt, med kunder i alle størrelser. Arbeidsmiljøet hos HK Link er inkluderende og utviklende. I rollen som ansvarlig for data og innsikt vil du bli en viktig bidragsyter i videreutviklingen av selskapet.
Vi ser etter deg som er nysgjerrig og har drivkraft for å grave dypere, samtidig som du brenner for å levere fungerende sluttløsninger. Du gir deg ikke før forbedringsområdene er identifisert og optimalisert! Det er også viktig for oss at du er selvgående og jobber aktivt for fremdrift og kvalitet. Vi vet at samarbeid og kommunikasjon er viktig for å lykkes hos oss, og du må ha et ønske om å bidra inn mot et veletablert og god arbeidsmiljø.
Er du en pådriver for utvikling av nye løsninger, og samtidig en trygg og naturlig sparringspartner for dine kollegaer? Da vil vi gjerne snakke med deg.
Stillingen passer for deg som har
høyere utdanning innen relevante fagområder, men
relevant erfaring kan kompensere for manglende utdanning. Vi ser for oss at du har minimum
2 år med relevant arbeidserfaring, helst innen analyseverktøy.
Som ansvarlig for data og innsikt, blir du en del av vårt spennende fagmiljø, og du vil være en viktig ressurs for våre kunder. Rollen innebærer innhenting, strukturering, analyse og rapportering av data for våre kunders digitiale flater. Verktøy som GTM, Google Analytics, Excel, Google DataStudio, SEMrush, Facebook Business Manager og flere, vil være svært viktige i din arbeidshverdag.
I tett samarbeid med våre eksperter fra andre fagområder, innebærer rollen et bredt spekter av ansvarsområder og arbeidsoppgaver. Du vil jobbe aktivt opp mot våre kunder å være en god rådgiver innen data og analyse, samtidig vil du være et bindeledd og jobbe tett med våre utviklere.
Vi leter etter noen som har erfaring med flere av følgende områder:
- Optimalisering av arbeidsmetodikk for datainnhenting, analyse og innsikt
- Metodikk for arbeid i GTM, Analytics, datastudio mm
- Koding og optimalisering av sporingsscript/hendelsesscript for analyse og markedsføring
- Oppsett og kontroll, netthandelsporing og annen konverteringssporing
- Riktig samkjøring mot sporing. Google Merchant Center, Facebook butikker, mm
- Forståelse for analyser og evne til overføring til tilført verdi
- Presentasjon av data for korrekt analyse for ulike interessenter
- Gjøre kvalitative og kvantitative analyser og «Helsesjekk» av data
- Lage hypoteser som kan testes
- Oppsett og gjennomføring av AB-tester
- Analyse av testresultater og hjelp til implementering
- Migrering og automatisering av strukturerte data, inkludert automatisering av flytting av innhold
- Testing / forbedring av sidehastighet og kost/nytte av hastighetsoptimaliseringen
- Automatisk integrering av markedsføringsplattformer nettbutikk, CRM og andre systemer
Det ligger store utviklingsmuligheter i stillingen, og du vil få muligheten til å forme egen arbeidshverdag
Er du nysgjerrig på å høre mer om denne muligheten? Ring oss gjerne for en uforpliktende samtale eller send oss en mail, så tar vi kontakt med deg!
Vi har valgt The Assessment Company AS til å bistå oss med rekrutterings- og utvelgelsesprosessen.
Vidar Undebakke: Tlf: 478 19 671, e-post:
vidar@theac.no
Kamilla Larsen: Tlf. 452 25 730, e-post:
kamilla.larsen@theac.no
Søknadsfrist 11. april 2021