Teamleder risikostyring og compliance
I SpareBank 1 Gudbrandsdal bygger vi vår virksomhet på verdiene nær, dyktig og fremtidsrettet. Vi jobber kontinuerlig for å gi våre kunder best mulig service. Som lokal og selvstendig bank tas alle beslutninger om bankens kunder lokalt i SpareBank 1 Gudbrandsdal. Vi ser på oss som gudbrandsdølenes egen bank og vi er opptatt av å bidra aktivt til utviklingen av dalen og Lillehammerregionen. Vi er på jakt etter de beste folkene, de kvikkeste hodene, de mest lærevillige og de med størst pågangsmot. Vi tilbyr gode økonomiske betingelser, utdanningsmuligheter, pensjonsordninger og sosiale aktiviteter.
Er du vår nye teamleder for risikostyring og compliance?
Har du lyst til å være en aktiv drivkraft i arbeidet med virksomhetsstyring, risikostyring og compliance? Bankene står ovenfor et sett med stadig mer komplekse lover og regler. Tjenestene blir mer digitaliserte samtidig som kravene til overvåking, rapportering og kontroll av risiko øker. Det er samtidig høyere forventning fra myndigheter til at vi evner å snu oss raskt. Derfor søker vi en teamleder som vil være en tydelig bidragsyter for å sikre at vi etterlever de regler og retningslinjer som er gjeldende og som har et tydelig fokus på fremtiden.
Vi er ute etter en proaktiv og løsningsorientert teamleder som evner å jobbe både operativt og strategisk! Vår teamleder skal jobbe aktivt med å samle og involvere teamet for å få god effekt ut av et tverrfaglig kompetanseteam, og samtidig være utførende i operasjonell drift. Vi trenger en god og rådgivende sparringspartner som finner praktiske og velfungerende løsninger for å sikre at vi er på linje med lovverk og standarder for vår bransje. Denne rollen er en interessant stilling i kjernen av risiko- og virksomhetsstyring i selskapet, og vil være en viktig støtterolle for styret og ledelsen av banken sammen med sine gode kollegaer i teamet.
Arbeidshverdagen i korte trekk?
Hovedfokus vil være å overvåke og analysere risikoene selskapet står overfor, og påse at banken har betryggende styring og kontroll med den totale riskikoeksponeringen. Du vil jobbe for å videreutvikle bankens rammeverk for risikostyring, compliance og risk inkludert policy, retningslinjer og systemer. Samtidig er det viktig å sikre at rammeverket for risiko, internkontroll og compliance blir implementert på en betryggende måte i hele organisasjonen. Teamlederen skal kontinuerlig evaluere førstelinjens internkontroll og følge opp forbedringstiltak, bidra til god virksomhetsstyring og sørge for videreutvikling innen fagområdet.
Vi tror at den som lykkes hos oss har:
Lederegenskaper med evne til å tenke helhetlig, og evne til å bygge relasjoner med samarbeidspartnere, ledere og nøkkelpersoner i og utenfor organisasjonen. Analytisk tankegang og kommuniserer informasjon på en enkel og overbevisende måte. Sterk «egenmotor» og arbeider selvstendig, strukturert og systematisk med mange initiativer samtidig. Kjennskap til regulatoriske krav og virksomhetsstyring innen bank og finans.
Vi ønsker at du som søker har:
Minimum fem års relevant høyere utdanning med vekt på økonomi eller finans, men svært god og relevant erfaring kan kompensere for utdanningskravet. God strategisk- og forretningsmessig forståelse. Er analytisk, strukturert med lederegenskaper. Initiativrik og handlingsorientert, med god fremstillingsevne og kommunikasjonsferdigheter både muntlig og skriftlig.
Vi har valgt The Assessment Company AS som partner i utvelgelsesprosessen. Har du spørsmål om stillingen kan du kontakte våre rådgivere Amund Kristiansen på tlf. 917 18 762 eller Stian Andrå på tlf. 991 54 810.
Søknadsfrist: 16. aprilNøkkelord | Rådgiver for ledere, Bank rådgiver, Bankadministrasjon, Risikostyringsanalyser, Compliance, Risikoanalyse, Risikostyring |
Bransjekategori | Bank / Finans / Forsikring |
Bransje | Bank / finansielle tjenester |
Alternativ bransjekategori | Bank / Finans / Forsikring |
Alternativ bransje | Administrativ ledelse |