Drives du av å skape merverdi og en enklere hverdag for sluttkunden? Har du et strategisk og kommersiellt tankesett, som gjør at du ser muligheter for hvordan stadig flere partnere, i nye bransjer kan nå frem til en større kundegruppe gjennom våre tjenester? Rollen er ansvarlig for utvikling av q-commerce. Q-commerce står for Quick-commerce, som betyr hurtighandel eller «neste generasjons e-commerce». Vi skal gi kundene våre muligheten til å bestille enda flere forskjellige typer varer gjennom plattformen og få dem levert hjem på under en halvtime.
Forretningsutvikler retail får ansvaret for å utvikle vår strategi og ekspansjonsplan for å øke volum og inntekter i retail delen av foodora. Du skal også bidra til produktutvikling, forretningutvikling, nettverksbygging og at vi fortsetter å bygge en utviklingskultur med et resultatorientert forhold til salg. I teamet ditt vil du ha account manager og to selgere. Sammen skal dere fungere som kommersiell katalysator inn mot relevante, mulige partnerne i detaljandel.
foodoras beste ledere setter sine medarbeidere og teamet i fokus. Selvstendighet, etterrettelighet og høy leveringsevne er viktig, og du skal også ha lyst og evne til å involvere andre, på tvers av avdelinger og landegrenser. Rollen rapporterer til Head of Business Development.
Hverdagen til forretningsutvikler retail i korte trekk:
- Legge strategi for og gjennomføreekspansjonsplan for videre utvikling av foodoras detaljhandelssatsning
- Ledelse av egen avdeling, og sikre forventningsavklaring og kommunikasjon med andre avdelinger
- Utvikling av prosess for salgstilnærming og oppdatert innhold i salgspitch for å sikre møter med potensielle partnere i forskjellig bransjer
- Sørge for kontinuerlig oppdatert leadliste og analyse av detaljhandelsprospekter i Norge
- Utvikling av partneravtaler, inkl forhandlinger
- Sikre at foodora til en hver tid har et oppdatert konkurransebilde og god forståelse av ulike vertikaler i markedet
Vi tror at de som vil lykkes best i rollen har:
- Svært god forståelse for retail, og variert erfaring fra flere bransjer i detaljhandel
- Erfaring med FMCG og/eller dagligvarehandel
- Erfaring med forhandlinger og kontraktsinngåelse
- Høyere utdannelse innen business, markedsføring, økonomi, strategi og/eller ledelse
- Gode kommunikasjonsferdigheter på norsk og engelsk, både skriftlig og muntlig
Trives du i et prestasjonsbasert miljø, med høyt engasjement for utvikling og forretningsutvikling? Da håper vi du vil søke! Vi kan tilby deg en sentral rolle med stort ansvarsområde og gode personlige utviklingsmuligheter.
Vi har valgt The Assessment Company AS som partner i utvelgelsesprosessen. Har du spørsmål om stillingen kan du kontakte Bård Nordby på tlf 922 87 160 eller Randi Ditlev-Simonsen på tlf 952 22 907