Ønsker du å bidra til å sette retningen for en av Norges mest spennende næringsmiddelaktører med ansvar for innkjøp? Vil du ta del i et uformelt miljø med stor påvirkningskraft og frihet til å forme din egen hverdag? Er du strukturert, nytenkende med stor gjennomføringskraft kan du være den vi ser etter.
Vi søker etter Innkjøpssjef til en stilling som er under utvikling og som rett kandidat vil ha stor påvirkningskraft til å forme. I rollen som Innkjøpssjef i Scandza vil du ha ansvaret for forhandling med leverandører og forhandlere, med fokus på gode forutsigbare avtaler. Gode råvarer både på kjøtt- og meieriprodukter står høyt på dagsorden så erfaring eller kjennskap til prismekanismene i norsk landbrukssektor vil være nødvendig. Det vil også være import av ferdigvarer, råvarer og utenlandsbearbeidede varer. Det er ønskelig at ny Innkjøpssjef utarbeider, implementer og gjennomfører sentrale initiativer knyttet til forbedring av dagens innkjøpsprosesser. Ny Innkjøpssjef vil også brukes på tvers av selskapene i konsernet, og vil være en del av felles innkjøpsmøter på konsernnivå.
Rett kandidat er en strukturert og analytisk person med god tallforståelse, og som forstår komplekse sammenhenger. Et strategisk tankesett er ønskelig, men samtidig må personen trives med å jobbe operativt i hverdagen. Rett person evner å prioritere, samt engasjere, utfordre og involvere medarbeidere og samarbeidspartnere. Scandza er et selskap hvor «mange gjør mye», så det er også viktig at du som person trives med en variert arbeidshverdag, hvor man også bidrar utenfor sitt eget ansvarsområde. Kandidaten er en utpreget lagspiller som har sterk gjennomføringskraft, og som ønsker å oppnå gode resultater sammen med andre.
Følgende formell kompetanse og erfaring er viktig:
- Høyere utdanning innen jus, agronomi, kjøttfag, økonomi e.l.
- Kjennskap/kunnskap med Norsk landbrukssektor
- Arbeidserfaring med ansvar for innkjøp/anskaffelser og analyse
- Erfaring med innhenting av data og prosessering i databaser, og analyse av innhentet data
- Gode kunnskaper i Office 365
Vi kan tilby:
- Selvstendige og interessante arbeidsoppgaver i et spennende og dynamisk miljø
- Gode personlige og faglige utviklingsmuligheter
- En sentral stilling med stor grad av påvirkningskraft
- Forsikringsordninger, herunder personalforsikring, helseforsikring og pensjonsordning
Hvis dette virker interessant, kan du gjerne ta kontakt med våre rådgivere i The Assessment Company: Ole Fredrik Kirkebye på 918 05 777 eller Sissel Brodtkorb på 412 20 913 for mer informasjon om selskap og rolle.
Søknadsfrist er 19. April.