Vil du jobbe med å identifisere og gjennomføre nye digitale salgsmuligheter?
Kesko Building and Technical Trade er en av de største aktørene innen byggevare og tekniskhandel i Nord-Europa, og inkluderer kjeder som Byggmakker, K-rauta, Senukai, OMA og Rautakesko. Selskapet opererer i Norge, Finland, Sverige, Estland, Latvia, Litauen og Hviterussland.
K-Group Building and Technical Trade (BTT) Norge er det finske børsnoterte Kesko Oy's virksomheter i Norge. Samlet kundeomsetning for virksomhetene er ca. 7,32 milliarder NOK (2019). Hovedselskapene til K-Group i Norge er Byggmakker og Onninen.
Selskapene driver med Retail- og kjededrift, grossistvirksomhet og distribusjon. Onninen AS med omsetning på 2,54 milliarder (2019) er markedsleder som elektrogrossist, og innehar også sterk posisjon i segmenter som Industri og Infra. Onninen sysselsetter om lag 350 ansatte. Byggmakker har en kundeomsetning i proff- og forbrukermarkedet på ca. 6,94 milliarder kroner (2019) og er landsdekkende med ca. 100 butikker. Byggmakker sysselsetter om lag 2300 ansatte. Hovedkontoret på Berger i Skedsmo.
Leder digital forretningsutvikling
Kesko har en ambisjon om å ta en ledende digital posisjon gjennom nettsidene til Byggmakker og Onninen. Vi søker nå en leder for digital forretningsutvikling som skal være med utvikle og gjennomføre vår digitale salgsstrategi. Rollen skal jobbe med å optimalisere selskapets lønnsomhet og konvertering digitalt.
Leder digital forretningsutvikling har ansvar for å identifisere og lede prosjekter knyttet til selskapets digitale salgsstrategi. Rollen samarbeider tett med eCom ansvarlige og markedsansvarlige, og er en brobygger mellom våre tekniske og kommersielle ressurser. Leder digital forretningsutvikling skal utvikle og forankre gode business case basert på egen analyse, og bidra til å realisere vår visjon; «Effektiviserende partner for proffen, overraskende enkel handel for forbrukerne». Rollen inngår i ledergruppen til Konsept, Kommunikasjon & eCom.
Ansvarsområder:
• Identifisere, analysere, lede og følge opp digitale salgsprosjekter
• Gjennomføre kunde- og kjøpsanalyser
• Formidle resultater fra digitale salgsinitiativ internt
• Støtte og utfordre e-commerce-utvikling i selskapet
• Sikre samhandling mellom avdelinger på tvers i selskapene
Vi ser etter deg som har bakgrunn fra e-commerce og inngående kjennskap om digital handel, UX og konverterings-optimalisering. Du har erfaring med å jobbe med analyser som underlag for å bygge business case. Du har gode IT-ferdigheter og er vant med å bruke Office-pakken, Google Analyics og ulike digitale publiseringsverktøy.
Som vår nye kollega må du trigges av å skape gode digitale kundeopplevelser. Du har god verdikjedeforståelse og er nysgjerrig på trender innen digitalt salg og netthandel. Arbeidsdagen krever at du veksler mellom å jobbe strategisk med å identifisere nye forretningsmuligheter og operativt i gjennomføring av prosjekter. For å lykkes hos oss må du være selvstendig, proaktiv og samarbeidsorientert, og du må tørre å utfordre kollegaer for å få til endring.
Er du nysgjerrig på å høre mer om denne muligheten? Kontakt våre rådgivere i The Assessment Company for en uforpliktende samtale eller vis din interesse ved å sende oss din cv og en søknad innen 28. april.
Kontaktinfo til The Assessment Company, Veronica Larsen, tlf. 489 59 497, og Sissel Brodtkorb, tlf 412 20 913.
Nøkkelord | Digital analyse, Digital analytics, Digital Business, Kundeinnsikt, Ecommerce, Innsikt & analyse, Salg B2C, Forretningsinnsikt, Forretningsforståelse, Digital, digitalt salg, Netthandel, Salg B2B, Salg, Forretningsrådgivning, Digital forretning, Forretningsstrategi, Forretningsanalyse, Forretningsutvikling, digital handel |
Bransjekategori | IT / Telekommunikasjon / Internett |
Bransje | Forretningsutvikling |
Alternativ bransjekategori | Salg / Markedsføring |
Alternativ bransje | Annet |