House of Control er “CFOens beste venn”. Vi leverer brukervennlig teknologi som bidrar til å kutte kostnader, spare tid, redusere risiko og forbedre compliance i organisasjoner. Våre tjenester brukes av mer enn 40.000 økonomieksperter i over 50 land. De siste fire årene har omsetningen i House of Control vokst med over 30 prosent i året. Hovedgrunnen til dette er at vi møter behovene våre kunder har for å forbedre økonomistyring, få bedre kontroll på avtaler, redusere risiko, samt spare tid og penger.
Vi har vokst fort, og i oktober 2020 ble vi børsnotert. Nå er fokus videre vekst, og for å lykkes med dette trenger vi VP som kan løfte oss enda videre når vi skal skape verdi for kunder – vi ansetter derfor en VP Customer Success.
Dersom du er en erfaren leder som forstår hvordan god programvare kan skape verdi innen økonomistyring bør du lese videre. Hvis du i tillegg ser det som motiverende å jobbe i et kvalitetsfokusert softwareselskap hvor ting går fort og resultater står sentralt – da kan dette være en veldig spennende rolle for deg.
Om jobben
Vi rigger oss nå for videre vekst, både organisk og gjennom oppkjøp. For å lykkes med det vet vi at det er sentralt at vi leverer verdi til våre kunder, og som VP Customer Success er det ditt hovedansvar å sikre dette.
Du vil lede og jobbe tett med et ambisiøst team som følger opp kunder så de får mest mulig verdi av programvaren vi leverer. Sammen med teamet skal du sikre at vi har gode relasjoner til kundene våre, basert på tillit og godt samarbeid.
Oppgavene i rollen omfatter blant annet:
- Gjennom avdelingen sikre at kunder får verdi av løsninger, kjøper mer og kjøper igjen
- Lede og utvikle avdelingene for support og Customer Success Management
- Deltakelse i ledergruppen – være brobyggeren som sikrer innsikt fra CSM og identifiserer kommersielle muligheter
- Sikre god forståelse av produkter og kundebehov - delta i kundemøter og gjøre praktisk oppfølging av kunder i samarbeid med CSM-apparatet for å sikre dette
- Bidra inn i produktutviklingsprosjekter
- Lede konsulentene som jobber med oppsett og tilrettelegging hos kunder
- Fange opp innspill på produkter som sikrer at utvikling er i tråd med kundebehov
- Bistå organisasjonen med relevant vekst, enten det er organisk eller via oppkjøp
Hvem ser vi etter?
Dette er en rolle som stiller krav til at du forstår salg, og hva vi leverer som software as a service. Du må forstå hva våre kunder står i for å forstå hvordan løsningene våre skaper verdi. Målet du jobber mot vil være tydelig definert (økt net retention), men veien for å nå dit vil være kompleks. Vi tror at en tydelig leder som evner å skape retning og engasjement er best posisjonert for å lykkes.
Utover dette vil vi vektlegge følgende positivt når vi vurderer kandidater:
- God forretningsforståelse og innsikt i hvordan våre løsninger skaper verdi i organisasjoner
- Vi er en teknologibedrift, så teknologiforståelse er et stort pluss
- Resultatfokus koblet med arbeidskapasitet og evne til å ta grep som gjør at du kommer i mål
- Nøyaktighet og evne til å skape struktur i organisasjonen
- Det er høyt under taket i ledergruppa, så du må kunne stå i diskusjoner med høy temperatur
- Er positiv og løsningsorientert – diskuterer gjerne problemer for å løse dem, og slipper dem når de er løst
Hva tilbyr vi?
Dette er en rolle i et selskap som beveger seg fort, med et tydelig kommersielt fokus. Vi liker å ta raske avgjørelser, og få ting gjort. Hvis du trives med dette, vil du trives. Vi er også opptatt av resultater – det betyr at vi vil gi deg tydelige mål, og insentiver for å nå dem.
Nordens ledende programvareinvestor, Viking Venture (www.vikingventure.com), er en av våre investorer. Som VP Customer Success vil du bli eksponert for et stort nordisk nettverk av raskt voksende programvareselskap, og få ta del i et unikt miljø for utveksling av kunnskap, ideer og erfaringer. Vi holder til i moderne lokaler på Høvik i Bærum, med rask tilgang til togstasjon, busstopp og E18. Vi er ca. 130 ansatte som driver med alt fra teknologiutvikling til møtebooking, oppsøkende salg, administrasjon og – ikke minst – Customer Success.
Vil du vite mer?
For å gi deg en bedre forståelse av hvem vi er og hva denne jobben egentlig handler om har vi intervjuet vår CEO, Lasse Sten, om jobben. Hør intervjuet her: https://soundcloud.com/meyerhaugen/vp-customer-success-house-of-control/s-Hkq1uOv9So4
Dersom du ønsker mer informasjon, eller er interessert i en konfidensiell prat, ta kontakt med Sverre Haugen (924 01 771 – sverre@meyerhaugen.no) hos vår rekrutteringspartner, MeyerHaugen.