Oppstart: Asap
Varighet: 2+12 mnd
Omfang: 100%
Sted: Remote, men noen avklaringsmøter hos kundens kontorer i Oslo må påregnes
Frist: 28.05.21 kl 12:00
Egenskaper, kompetanse og erfaring:
- God erfaring med arkitektrolle i prosjekter som omfatter økonomi, gebyr og transaksjonssystem er ønskelig
- Gode norsk kunnskaper skriftlig og muntlig
- God erfaring med mikrotjeneste-teknologi
- God erfaring med smidig og iterativ gjennomføring
- God erfaring/ kjennskap til TOGAF eller liknende arkitekturrammeverk
Leveranser:
- Funksjonelle avklaring i systemlandskapet og grensesnittene til kundens andre løsninger
- Avklaring av hva fagsystemenes rolle er, hva er regnskapssystems rolle (Agresso), hvilke funksjonelle behov er dekket og hva må etableres
- Informasjonsmodell og dataflyt
- Overordnet systemarkitektur og samspillet i systemlandskapet
- Rådgivning for å sikre et digitaliseringsvennlig gebyrregelverk
- Rådgivning på utarbeidelse av gjennomføringsstrategi og prosjektplan
- Kartlegge og beskrive krav til løsningen på passende detaljnivå knyttet til bl.a. informasjonssikkerhet, driftsbarhet og vedlikehold, sikre sporbarhet og internkontroll
- Utarbeide brukerhistorier for nye produkter som skal utvikles
Tidsomfang:
- Det er ønskelig med oppstart så fort som mulig.
- 14 måneder (forutsetter godkjenning av prosjektets gjennomføringsfase (BP3)).
- Faseinndelingen mellom planlegging- og gjennomføringsfasen er ca. 2mnd planlegging og 12mnd gjennomføringsfase
- Det er ønskelig med 100% engasjement i planleggingsfasen, og kunden tar forbehold om at gjennomføringsfasen godkjennes internt, for innleie av tilbudt konsulent i de siste 12 månedene av prosjektet.
- Prosentsatsen kan bli lavere i gjennomføringsfasen.
- Kunden har som standard ferieavvikling for konsulenter i juli måned, og ønsker at dette følges i prosjektet.