Om rollen
Xylem Water Solutions Norge AS er i god vekst og nå trenger vi din kompetanse for å utvikle oss videre!
Som Forretningsutvikler vil du jobbe med kommersiell videreutvikling av service og utleie. Dette vil innebære å kartlegge markedet og nåsituasjonen som grunnlag for plan for veien videre, samt å bearbeide markedet i tett samarbeid med øvrig service- og salgsorganisasjon.
Potensielle kunder er innen industri (landbasert, olje & gass, bygg mv.), kommunal VA og akvakultur, segmenter Xylem allerede har en solid posisjon innen andre produktområder og systemløsninger. Potensialet for utleie er stort, både hos eksisterende og nye kunder.
Du vil fungere som en kompetanseressurs på utleie internt, med ansvar for å støtte og utvikle salget gjennom- og sammen med eksisterende organisasjon, i tillegg til selvstendig bearbeiding av markedet.
Stillingen er nyopprettet og for å lykkes i rollen er det viktig at du er initiativrik og selvgående, samtidig som du bør være flink til å samarbeide og trekke på andres kompetanse ved behov.
Du vil ha kontorsted ved vår filial i Bergen, men du må samtidig være fleksibel til å bearbeide kunder i hele Norge og samarbeide med alle våre ni filialer. Du vil rapportere til Servicesjef.
Av kjerneoppgaver kan nevnes:
- Budsjett- og resultatansvarlig, hvor mål settes i samarbeid med leder
- Finne nye mulige løsninger og omsette disse kommersielt
- Sette opp planer på lang og kort sikt for å realisere mål
- Identifisere nye prosjekter
- Delta i kundemøter
- Bygge langsiktige relasjoner med kunder og samarbeidspartnere
- Ta eierskap til salgsprosesser og sikre kundetilfredshet i alle ledd av salgssyklusen
- Til enhver tid holde deg oppdatert på markedet og konkurrenter
Om deg og din bakgrunn
Vi tror du er kommersiell og har jobbet noen år med service/ettermarked med en teknisk forståelse. Du har gjerne også erfaring fra en større organisasjon hvor du er vant til å forholde deg til ulike grensesnitt.
Du trives med å kunne ta selvstendig initiativ med gjennomføringsevne, samtidig som du er god på samhandling. Det er også naturlig for deg å jobbe systematisk og målrettet. Du kommuniserer med kunder og kolleger på en troverdig, rådgivende og serviceinnstilt måte. I tillegg er du fleksibel og kreativ i din tilnærming til ditt arbeid og er ikke redd for å ta avgjørelser i ditt daglige virke.
I tillegg er følgende bakgrunn ønskelig/relevant:
- Teknisk bakgrunn og gjerne ingeniørutdannelse
- Erfaring fra teknisk salg, service og ettermarked
- Flytende muntlig og skriftlig i norsk og engelsk
Hvorfor Xylem?
Vi er opptatt av at våre ansatte skal trives hos oss! Xylem er en IA-bedrift, med gode pensjons- og forsikringsordninger som sikrer deg og din familie. Vi satser på våre ansatte og jobber kontinuerlig med kompetanseheving og utvikling. Som en del av et globalt firma vil du få unike utviklingsmuligheter både i Norge og internasjonalt.
Vi håper du vil bli en del av vårt team!
NYSJERRIG/INTERESSERT?: Kontakt Jannicke Martinsen i Orion ved interesse på 41901490 eller
jannicke@orion.no.