Om rollen
Vi tilbyr en sentral rolle i et spennende og dynamisk kompetansemiljø som håndterer anskaffelser både utenfor og innenfor det offentlige regelverket. Avdelingen har fått økt ansvar de siste årene og ny innkjøpsstrategi forankrer retning og utvikling fremover. Du skal arbeide med strategisk viktige anskaffelser med mange involverte og -interessenter. Avdelingen håndterer større tjenestekontrakter innen vedlikehold, renhold og IT samt materiellanskaffelser for buss og tog Hvilke kategorier stillingen vil arbeide med avhenger av behov i forretningen og din kompetanse.
Her er noe av det du får jobbe med hos oss
Du vil få muligheten til å utfordre og jobbe for å finne løsninger på tvers av organisasjonen. Du blir en viktig ressurs for forretningsenhetene innen anskaffelser. Du vil møte et fremoverlent konsern i utvikling og vi håper du motiveres av å kunne bidra til videreutvikling av kompetanse og prosesser.
Du får mulighet til å komme tett på forretningen og arbeide med de strategiske avtalene som har stor betydning for konsernets drift og lønnsomhet. Rundt deg har du et meget solid fagmiljø innen aktuelle fagområder, anskaffelser, teknisk og juridisk.
Av hovedoppgaver kan vi nevne
- Gjennomføre anskaffelsesprosesser, gjennomføre forhandlinger og inngå kontrakter i egen portefølje
- Kartlegge og analysere aktuelle leverandørmarkeder
- Være en profesjonell partner i leverandørrelasjonen slik at avtalte effekter hentes ut
- Være rådgiver for strategisk innkjøp til konsernets forretningsområder
- Bidra til kontinuerlig effektivisering og forbedring av anskaffelsesområdet i Vygruppen
Erfaring og kompetanse som er viktig for rollen
Som innkjøpsrådgiver må du fremstå med faglig trygghet og tyngde, og du bør identifisere deg med flere av følgende kompetanseområder:
- Minimum bachelor innen juridiske, tekniske eller økonomiske fag. Særlig relevant erfaring kan kompensere for krav til formalkompetanse
- Minimum 5 års erfaring fra anskaffelser, markedsdialog og kontraktsoppfølging
- Erfaring med gjennomføring av større og komplekse anskaffelsesprosesser fra større organisasjoner/prosjekter
- Konsulentbakgrunn innen anskaffelser/innkjøp
- God kjennskap til forsyningsforskriften og lov- og forskrift om offentlige anskaffelser
- God skriftlig og muntlig fremstillingsevne på norsk og engelsk
Egenskaper vi tror du kjennetegnes av
Stillingen krever god styring av egne aktiviteter og det er viktig med gode kommunikasjonsevner både muntlig og skriftlig. Du må være trygg på egen rolle, og evne å samarbeide og overbevise på tvers i organisasjonen.
Du representerer antagelig flere av følgende egenskaper:
- Gode samarbeids- og kommunikasjonsevner
- Handlekraftig med evne til å forankre og drive frem løsninger og endringer
- Evne til å analysere og skaffe deg nødvendig beslutningsgrunnlag
- God forretningsforståelse
- Systematisk og grundig arbeidsstil kombinert med evne til overblikk og fremdrift
Hvordan er det å jobbe hos oss?
Som ansatt i Vygruppen blir du en del av et meget godt arbeidsmiljø, og mulighet for å balansere en meget interessant arbeidsdag med familie/interesser. En bedrift preget av fellesskap og mangfold, og faglige- og personlige utviklingsmuligheter som bare et stort konsern kan gi.
Selskapet har høy fokus på bærekraft og samfunnsansvar, og du vil oppleve at du jobber med noe som er viktig for samfunnet.
Blant godene du får er markedsbasert og konkurransedyktige betingelser, gode pensjons- og forsikringsavtaler og fleksibel arbeidstid. I tillegg får du tilgang på gode rabatter på togreiser for deg og din familie iht. vår personalbillettordning. Hverdagen tilbringer du i lyse moderne lokaler med god kantine og treningsfasiliteter, midt i Oslo sentrum.
Høres dette interessant ut?
Da hører vi gjerne fra deg. Ta gjerne kontakt for å vite mer før du registrerer din søknad gjennom søknadslink.
Ved spørsmål gjerne ta kontakt med en av våre rådgivere i Orion & Partners: Helge Frisch, 900 98 607 eller Jannicke Martinsen på 419 01 490.