På vegne av kunde søker vi etter en Senior Innkjøper.
Den rette kandidaten har lang erfaring med innkjøp, og som gjerne har utdanning/erfaring innen innkjøp kombinert med regnskap.
Arbeidsoppgaver:
- Sørge for at alle anskaffelser utføres på en standardisert kontrollert måte i henhold til kundens prosessprosedyrer og autorisasjonsmatrise
- Forberede tilbud til godkjente leverandører
- Avklare teknisk spesifikasjon og leveringstid med rekvirent
- Evaluere tilbud, forhandle vilkår og betingelser, og velge leverandør
- Utføre kostnadseffektive innkjøp
- Anskaffe varer og tjenester i henhold til kundens anskaffelsesprosedyre
- Utstede PO-er med MRB-mal
- Følg opp MRB-mal fra leverandør - fullført MRB-skjema som skal sendes til Asset Coordinator
- Opprettholde vedlegg og dokumenter i PO-databasen
- Oppfølging av ordrebekreftelse
- Oppdatere og vedlikeholde PO-register
- Behandle krav og NCR
- Opprettholde leverandørliste, oppdatere ny leverandør, leverandørevaluering og støttedokumentasjon for godkjenning av kritiske leverandører
- Godkjenning av faktura fra leverandør mot PO og mottak av varer
- Vær proaktiv og gi forslag til forbedringer
- Opprette og registrere bestillinger i Xledger-systemet
- Prosjektkostnader og driftskostnader – bestillinger konteres i hht Norsk kontoplan
- Godkjenning av inngående faktura og kontroll mot bestilling og varemottak
- Registrering av nye leverandører i hht. intern prosedyre
- Følge opp innkjøpsprosedyre
- Bistå med kundefakturering i Xledger-systemet
Kvalifikasjoner:
- Relevant utdanning på mastergradsnivå, eks. Supply Chain Management – minimum bachelorgrad
- Erfaring fra olje- og gass sektoren
- Minimum 5 års relevant arbeidserfaring
- Kjennskap til Norsk Kontoplan
- Kjennskap til Xledger-systemet (en fordel)
- Gode kunnskaper i Microsoft Office 365 (spesielt Word, Excel og Outlook)
- Grunnleggende kompetanse om NDA – taushetserklæringer