Java Backend utvikler til Nav (101, team Modernisering av folkeregisteret)
NAV består av den statlige Arbeids- og velferdsetaten og de delene av kommunenes sosialtjenester som inngår i de felles lokale kontorene. NAV har ca. 19 000 medarbeidere, herav ca. 14 000 i Arbeids- og velferdsetaten og ca. 5 000 i kommunene. Lederen for NAV har tittelen arbeids- og velferdsdirektør.
Oppstart: 01.11.2021, eller tidligere om mulig.
Varighet: 30.06.2023, kunden har opsjon på forlengelse til 30.06.2024
Omfang: Inntil 2625 timer og ytterligere 1575 timer i opsjonsperioden
Sted: Remote, eller Fyrstikkallèn 1
Frist: 16.09.2021, 14:00
Vedståelsesfrist: 24.09.2021
Beskrivelse av oppdraget:
For denne bestillingen er etterspurt kompetanse og kapasitet tiltenkt brukt i Prosjekt Modernisering av folkeregisteret i NAV (MFN). Bestillingen har et omfang på inntil 1 fulltidsressurs - backendutvikler. Utvikleren vil inngå i utviklingsteamet til MFNprosjektet, og primær oppgave som skal dekkes er utvikling av en ny fullmaktsløsning. Den nye løsningen er tenkt som en egen applikasjon, med tett integrasjon mot Persondataløsningen (PDL). Fullmakter er et komplisert fagområde, og det vil kreves gode samarbeidskunnskaper med fagsiden, IT og de interne konsumentene i NAV. Denne rollen vil derfor kreve en erfaren utvikler med evne til å jobbe selvstendig, men samtidig drive prosessen videre i samspill med de andre berørte. Rollen vil gi store muligheter til være med å utforme den endelige løsningen, både funksjonelt og teknisk.
Litt avhengig av den endelige sammensetningen av teamet som skal utvikle den nye fullmaktsløsningen, så vil arbeid i utviklingsteamet til PDL med løpende utvikling/forvaltning av backend-mikrotjenester i Java og evt. enkelte frontend-løsninger for saksbehandlere i NAV også kunne forekomme.
På sikt må inngåelse i et beredskapsvaktteam påregnes. Prosjektteamet er tenkt overført til et nytt fremtidig tverrfaglig produktteam i linja fra 01.01.2022.
Prosjekt MFN skal etter planen avsluttes pr. 31.12.2021 og erstattes av et tverrfagligproduktteam i IT Informasjonsforvaltning. De endelige beslutningene rundt dette og størrelsen på et fremtidig tverrfaglig produktteam er ikke ferdig utarbeidet p.t., og kan påvirke lengden på dette oppdraget.
Alle ressurser fra Leverandøren som skal utføre arbeid under Kontrakten vil være under Kundens ledelse. Leverandørens ressurser kan omdisponeres til andre utviklingsteam enn det som avtales initielt dersom Kunden har behov for endring av sammensetning av utviklingsteam i Avropets varighet. Slik omdisponering skal skje i dialog mellom Kunde og Leverandør for å finne løsninger som er best mulig for Kunden på kort og lang sikt.
Krav til kompetanse
Erfaring med reell bruk av følgende:
Java (helst versjon 15) eller nyere, Rest, Spring Boot, OracleDB, Kubernetes, Docker, Github actions
Ønsket kompetanse
Ønskelig med kjennskap til følgende:
Kafka, MongoDB, GraphQL, React, Redux, Typescript, LESS, Jest, UU, HTML, Brukertesting, Universell utforming (WCAG 2.1)
Aktuell konsulentkategori
Seniorkonsulent: Minimum 5 års relevant erfaring fra IT systemutvikling/-forvaltning og 2-5 års erfaring fra det aktuelle kompetanseområdet.
Sjefskonsulent / spesialist: Minimum 8 års erfaring fra IT systemutvikling/-forvaltning og minimum 5 års erfaring innen
det aktuelle kompetanseområdet og som holder et spesielt høyt faglig nivå.
Lavere konsulentkategori kan tilbys gitt relevant kompetanse / erfaring.
CV og pris sendes til Experis fortløpende.
Bransjekategori | Offentlige tjenester / Forvaltning |
Bransje | Annet |