På vegne av vår kunde innen olje- og gass, søker vi nå etter en dreven SCM Lead eller Specialist for snarlig tiltredelse.
Supply Chain Management er ansvarlig for utførelsen og oppfølgingen av alle underleverandører, innkjøp og logistikkaktiviteter hos vår kunde, og for å utvikle og vedlikeholde strategiske leverandørforhold som gir virksomheten langsiktig verdi.
Som SCM Lead / Specialist vil du være en del av SCM avdelingen for underleverandører, og vil være ansvarlig for nominerte underleverandørpakker som støtter forskjellige prosjekter.
Arbeidsoppgaver:
- Oppfølging og levering av nominerte underentrepriser, kontraktsmessige, kommersielle og tekniske
- Sammen med SCM vil du lede et team bestående av ingeniør for underkontrakt, kvalitetsingeniør, HMS-ingeniør og andre støttefunksjoner
- Utvikling av strategien for tildeling og oppfølging av nominerte pakker for å sikre best mulig resultat
- Implementering og overholdelse av alle relevante prosedyrer og prosesser
- Du må ha god forståelse av underkontraktene
- Holde prosjektpersonell oppmerksom på forpliktelser og mål som følger av nominerte underentrepriser
- Hovedkontaktpunkt for all kommunikasjon mot underleverandør
- Bidra til implementering av ‘best practice’ i SCM -avdelingen, og kontinuerlig forbedring av arbeidsprosesser og prosedyrer
NB: Noe reiseaktivitet må påregnes.
Ønskede kvalifikasjoner:
- Utdanning innen økonomi, jus og/eller ingeniørfag (relevant erfaring kan erstatte manglende utdanning)
- Minimum 5 års relevant erfaring
- Ledererfaring
- God systemforståelse
Personlig:
- Du trives med ansvar og å lede andre
- Kommersiell og proaktiv tankegang
- Fokusert på integritet og etikk
- Strukturert og organisert
- Tydelige og effektive muntlige og skriftlige kommunikasjonsevner på både norsk og engelsk.
Oppstartsdato: Snarlig
Varighet: 12 måneder, med mulighet for forlengelse
Arbeidssted: Forus, Stavanger
Har du relevant fagkompetanse og lyst på jobben? Søk!
Bemanningsbyraaet er et anerkjent rekrutteringsselskap og ett av Norges beste vikarbyrå. Vi rekrutterer til faste og midlertidige stillinger innen områdene kontor og administrasjon, økonomi og regnskap, IT, kundeservice, salg og marked, lager, logistikk og industri.
Når du blir innkalt til intervju hos oss vil vi i tillegg til intervjusamtalen gjennomføre tester hvor du får vist hvilke evner og egenskaper du har som er relevante for stillingen. Du vil få en coachplan som anbefaler deg hva du kan gjøre for å oppnå størst mulig suksess i denne og fremtidige jobber. Dersom du ikke får tilbud om stillingen du har søkt, har vi kanskje andre stillinger som kan være av interesse for deg. Gjennom rekrutteringsprosessen vil du utvikle din selvinnsikt slik at du vil være bedre forberedt til fremtidige møter og intervjuer. Bemanningsbyraaet finner den jobben som passer best for deg. For mer informasjon, se bemanningsbyraaet.no