Hode for effektiv flyt og hjerte for godt håndverk?
Grilstad søker en solid logistikk- og planleggingssjef til sitt ferskvareanlegg i Brumunddal.
I Brumunddal ligger Grilstad ferskvareanlegg med en fabrikk på 8000 kvm og 340 aktive varelinjer. Grilstad søker en dyktig logistikk- og planleggingssjef til å i vareta det overordnede ansvaret for ferskvareanleggets vareflyt og sørge for en helhetlig, systematisk og effektiv produksjonsplanlegging. Rollen skal sikre oversikt, føre tilsyn og gjøre vurderinger av drift og nøkkelparametere for optimalisert produksjon og vareflyt. I tillegg fungerer rollen som et knutepunkt og koordinerende ledd for avdelingsledere, KAM, kunder, ekspedisjonssjef og andre nøkkelroller i drift og leveranser.
Hva får du jobbe med?
Ansvars- og arbeidsoppgaver som ligger til rollen, er blant annet:
- Systematisk produksjonsplanlegging av ferdigvarebehov for produksjonen på grunnlag av salgsprognoser, kundeordrer og lagersituasjon
- Brumunddals superbruker for bedriftens prognose- og planleggingsverktøy Blue Ridge.
- Tett samarbeid med Grilstads Foodserviceavdeling om prognoser og varebehov.
- Innkjøpsansvar for alle innsatsfaktorer til produksjon, avrop av varer ihht rammeavtaler.
- Basiskunnskap om nøkkelutstyr og produktivitetsparametere i fabrikken
- Koordinere/prioritere leveranser til kunder
- Bistå fabrikksjef for å optimalisere produksjonen
Stillingen rapporterer til fabrikksjefen.
Hvem ser vi etter?
Vi ser etter en tydelig og styringsdyktig leder som tar helhetsansvar og er flink med folk. En robust person som trives med høyt tempo, og som ikke lar seg stresse av variasjon, nye problemstillinger eller utfordringer i arbeidshverdagen.
Rett person for stillingen håndterer godt kompleksitet, har høy evne til problemløsning og trigges av å jobbe med lønnsomhet og effektivitet. Du har et sterkt blikk for de viktige detaljene, samtidig som du har det nødvendige overblikket på helheten. Du kjennetegnes som strukturert, systematisk og grundig, og er en pålitelig person med god kontroll og god tallforståelse.
For å lykkes i rollen må du ha gode relasjonelle egenskaper, ha en klar og tydelig kommunikasjon med god muntlig og skriftlig fremstillingsevne. Du lytter til hva folk har å si, har godt humør og «utstråling» og er en aktiv bidragsyter til godt samarbeidsklima og god arbeidskultur.
Vi ser helst at du har følgende kvalifikasjoner:
- Relevant utdanning og erfaring fra eksempelvis, produksjon, innkjøp, lagerstyring og/eller logistikk. Relevant praksis kan kompensere for formell kompetanse
- God logistikkforståelse
- God forståelse for innkjøpsprosesser
- Meget gode IT-kunnskaper, kunne behersker relevante IT-verktøy som Microsoft Excel, kjennskap til Microsoft AX er en stor fordel.
- Erfaring fra kjøttbransjen er en fordel
Hva tilbyr vi?
- Konkurransedyktige betingelser
- Arbeidssted ved fabrikken i Brumunddal
- En spennende og utfordrende stilling med gode utviklingsmuligheter hos det markedsledende selskapet innen bransjen.
- Du vil være en del av et kompetent og trivelig arbeidsmiljø med høy aktivitet
- Frihet under ansvar og muligheten til å være med å forme og videreutvikle en betydelig virksomhet
Vi ønsker å raskt komme i dialog med interesserte kandidater.
Ønsker du mer informasjon om stillingen, kontakt våre rådgivere i The Assessment Company, Anstein Krekke på telefon 419 15 748 eller Gro-Anett Sundstrøm Haugen på telefon 974 08 693. Vi ser frem til å motta søknad og CV innen
søknadsfristen 7. november.