Er du en pådriver for å skape et godt arbeidsmiljø og kultur for dine kollegaer med tydelige prosesser og systemer som sørger for å ivareta og videreutvikle talenter? foodora Norge søker Head of People Operations til å bidra til å ta selskapet og alle våre dyktige medarbeidere til neste fase i vår vekst! Head of People Operations er en sentral og viktig rolle i vår norske ledergruppe med en av de største ansvarsområdene i selskapet.
Head of People Operations er en nøkkelressurs for at vi skal kunne styrke vår posisjon, og dermed bidra til at vi lykkes med vår strategi og vekstambisjoner. Vi som selskap ønsker å forplikte oss ovenfor våre ansatte og sørge for at foodora er en av de mest attraktive og spennende arbeidsplassene, og derfor er Head of People Operations selve ryggmargen i vår organisasjon. Rollen skal sørge for å bygge HR avdelingen som en strategisk og forretningsorientert samarbeidspartner for hele organisasjonen, og vil være ansvarlig for å videreutvikle alle prosesser og prosedyrer samt tenke nytt for å tiltrekke oss de beste talentene. Du vil ha det totale ansvaret for hovedkontoret, kundeservice og foodora market, samt bidra i HMS arbeidet i logistikkavdelingen og mot selskapets bil- og sykkelbud.
Hverdagen til Head of People Operations i korte trekk:
- Lede og bygge HR-teamet til å være en støttespiller og samarbeidspartner for hele selskapet
- Ha en ledende rolle i å videreutvikle, profesjonalisere og standardisere effektive HR prosesser, samt bistå med digitalisering av arbeidsprosesser knyttet til HR
- Tiltrekke talenter og ansette i tråd med selskapets stadig økende behov
- Utvikle og konkretisere utviklingsløp for selskapets talenter
- Bidra aktivt til helhetlig styring og ledelses- og organisasjonsutvikling
- Proaktivt støtter lederne i alle deler av personalprosessen
- Skape positivt arbeidsmiljø og kontinuerlig jobbe for å bygge kulturen vår, særlig ved sosiale events og feiringer
- Være en sterk bidragsyter til vår internkommunikasjon og være et forbilde for våre verdier
Vi tror at de som vil lykkes best i rollen har:
- Høyere utdannelse innen business, økonomi, strategi og/eller ledelse
- Erfaring fra tilsvarende roller og kan vise til gode eksempler og resultater
- Erfaring i å etablere og videreutvikling av HR-funksjonen gjennom definering av beste praksis, implementering og oppfølging
- Gode kommunikasjonsferdigheter på norsk og engelsk, både skriftlig og muntlig
Vi tror også at de som vil trives best i rollen er:
- Fremoverlent og initiativrik, og tar ansvar for resultater og fremdrift
- En god bidragsyter i teamet, og bygger tillitsfulle relasjoner både internt og eksternt
- Høy gjennomføringsevne med en preferanse for planmessighet og struktur i ditt arbeid
- Gode nettverks- og relasjonsbyggende egenskaper
-
Trives du i et prestasjonsbasert miljø, med høyt engasjement for gode kundeopplevelser? Da håper vi du vil søke! Vi kan tilby deg en sentral rolle med stort ansvarsområde og gode personlige utviklingsmuligheter.
Vi har valgt The Assessment Company AS som partner i utvelgelsesprosessen. Har du spørsmål om stillingen kan du kontakte Stian Andrå på tlf 991 54 810 eller Bård Nordby på tlf 922 87 160
Nøkkelord | Lederutvikling, Organisasjonsutvikling, Ledelsesrådgivning, HR og ledelse, HR & Recruitment, HR Administration, HR, Ledelsesstøtte, HR og organisasjon, Kompetanse- og lederutvikling, Leder- og organisasjonsutvikling, Ledelse, HR Management, Ledelsesutvikling, Medarbeiderutvikling |
Bransjekategori | Varehandel |
Bransje | Annet |
Alternativ bransjekategori | Transport / Logistikk / Varehus / Innkjøp |
Alternativ bransje | Annet |