KMC Properties ASA er et børsnotert selskap med en ambisiøs strategi og langsiktige, solide hovedeiere. Tiden fremover kommer til å bli spennende, fartsfylt og lærerik, og vi søker en ressurs som kan bidra i vår satsing innenfor oppkjøp og ekspansjon.
I stillingen som M&A Consultant vil du få en variert arbeidshverdag i et energisk miljø, med kort vei til beslutningene. Dette er en nyopprettet stilling, og riktig kandidat vil ha mulighet til å bidra i utforming av egen rolle. Vi søker en engasjert og selvstendig M&A Consultant som motiveres av å jobbe i grensesnittet strategi, forretningsutvikling og økonomi/finans, og som ønsker å utvikle egne ferdigheter innen M&A-fagområdet.
Som M&A Consultant vil du ha ansvar for transaksjonsstøtte, med hovedfokus på due dilligence, verdivurderinger, investeringsanalyser og andre aktuelle finansielle analyser. Rollen vil være sentral i gjennomføringen av vår strategi, og vår nye medarbeider vil jobbe i tett samarbeid med Head of M&A og selskapets ledelse. Stillingen vil bl.a. innebære kontakt med ulike eksterne samarbeidspartnere, identifisering og initiering av dialog med mulige partnere, og delaktighet i markedsanalyser og annet markedsarbeid. Rollen vil rapportere til Head of M&A.
Ansvar og oppgaver i korte trekk:
- Bistand ved finansiell og kommersiell due diligence og øvrig transaksjonsstøtte
- Finansiell modellering og investeringsanalyser
- Partnersøk
- Sourcing av norske og utenlandske selskaper for mulig oppkjøp
- Verdivurdering av selskaper
- Prosjektdeltakelse/-ledelse
- Støtte til eiere, styre og ledelse
- Markedsanalyser
- Løpende rapportering
- Vurdering av transaksjonsstrukturer
- Deltakelse/bistand i forhandlinger
Hvem ser vi etter?
Vi søker kandidater som motiveres av en rolle i et selskap i sterk vekst og utvikling, og som trives når de får jobbe i grensesnittet forretningsutvikling og finans. Riktig kandidat for stillingen har høyere utdanning innen økonomi, regnskap, finans eller strategi. I tillegg ønsker vi at du har 2+ års arbeidserfaring fra bank, finans, analyse, consulting, ekspertselskap, intern M&A-fagavdeling eller eiendom.
Du legger stor vekt på å sikre at detaljer er korrekte og trives når du får utnytte dine analytiske egenskaper, samtidig som du trigges av et pulserende arbeidstempo og -miljø hvor du får utfordre deg selv i ulike sammenhenger. Hos oss er ingen dag lik, og for å levere effektivt har du en strukturert tilnærming til arbeidsoppgaver.
Viktigst av alt legger vi vekt på at du er opptatt av å lykkes sammen som et team, og at du ser verdien av å bli en del av et selskap som deler kompetanse og erfaringer. Vi ønsker oss derfor kandidater som er lærevillig og sulten på ny kunnskap, samtidig som du vil bidra med din kompetanse, erfaring og innsikt.
Stillingen vil ha sitt kontorsted på Portalen ved Solsiden i Trondheim.
Vi har valgt The Assessment Company AS til å bistå oss med rekrutterings- og utvelgelsesprosessen. Er du nysgjerrig på å høre mer om denne muligheten? Ring oss gjerne for en uforpliktende samtale eller send oss en mail, så tar vi kontakt med deg.
Kontaktinformasjon The Assessment Company:
Helene Møller Rørvik, tlf. 415 29 191, epost:
helene.moller.rorvik@theac.no
Ingrid Tingstad, tlf 918 60 954, epost: ingrid.tingstad@theac.no
Søknadsfrist: 12. desember 2021
Vi ser frem til å høre fra deg!