Business Controller
Modhi er i ferd med å etablere seg som en seriøs og tydelig nordisk aktør som utfordrer de etablerte inkasso- og porteføljeselskapene. Vi er i sterk vekst og står overfor en svært spennende utvikling i tiden som kommer. Til å bidra i dette arbeidet søker vi en Business Controller som vil få ansvar for å utvikle og gjennomføre god ledelses- og styrerapportering.
Stillingen vil rapportere til CFO og være del av CFO sitt lederteam, samt bli en del av et agilt arbeidsmiljø i nye lokaler på Skøyen. Vi tilbyr utfordrende oppgaver hvor lagånd står sentralt. Ideer og løsninger diskuteres på tvers, og med høy grad av involvering fra leder. Vi legger vekt på faglig utvikling, samarbeid og på å spille hverandre gode.
Her kan du få et glimt av hvordan det er å jobbe hos oss.
Viktigste ansvarsområder og oppgaver
- Utarbeide rapporter til ledelse og styre og sikre solid beslutningsgrunnlag
- Utarbeide prognoser
- Gjennomføre resultatoppfølging/performance management mot KPI’er
- Gjennomføre ad hoc analyser
- Kontinuerlig identifisere og bidra med implementering av forretningsmessige prosessforbedringer
- Være en aktiv bidragsyter mot regnskap for å få på plass riktige rutiner innen kostnadsallokering
- Følge opp relevante prosjekter
- Støtte CFO ved behov
Faglige kvalifikasjoner
- Mastergrad i økonomi eller lignende
- Minimum 5 års relevant erfaring, gjerne fra internasjonalt selskap
- Erfaring med analysearbeid, ledelsesrapportering og Business Intelligence
- Fordel med erfaring fra børsnotert selskap eller IPO-prosesser
- Fordel med kjennskap til IFRS regnskap
- God kompetanse innen Excel, Power BI og andre analyseverktøy
- God engelsk skriftlig og muntlig fremstillingsevne
Personlige egenskaper
Vi søker deg som motiveres av å være med å påvirke et selskap som er i vekst og endring. For å lykkes bør du trives med å løse utfordringer, forstå økonomiske implikasjoner av aktiviteter, kunne trekke konklusjoner fra store mengder data og handle med nøyaktighet. Samtidig vil rollen kreve evne til å tenke nytt og ta initiativ til forbedringer innen ditt fagområde. Dette innebærer at du må være nysgjerrig på andre mennesker og fag, åpen for å dele kunnskap og erfaringer og god til å samarbeide tverrfaglig. Er du i tillegg opptatt av å forvalte tiden din effektivt og være i forkant når du planlegger aktiviteter og prosjekter, tror vi du vil lykkes og trives godt.
Vil du vite mer?
Ta gjerne kontakt med våre rådgivere i The Assessment Company, Tina Jørgensen på telefon 959 76 072 og Ole Fredrik Kirkebye 918 05 777, eller CFO i Modhi Finance, Bjørn Ove Ottosen på telefon 934 80 775.
Vi vurderer søknader fortløpende, så søk gjerne så snart som mulig. Og er du egentlig ikke på jobbsøk, men ønsker en uforpliktende prat, ta gjerne kontakt.