Om rollen
Avdelingen på Furuset er vår største avdeling med 10.000 kvm totalt fordelt på dekkhotell, butikk og verksted. Avdelingen er et komplett dekksenter, i tillegg til å være fullverdig bilverksted. Vi betjener både privatkunder og bedriftskunder, og hele produktspekteret innen anlegg, last, personbil og bilservice.
Som avdelingsleder vil du ha totalansvar for en avdeling med 31 ansatte, i tillegg til vikarer i sesong. Du må være en erfaren og trygg leder som drives av å legge til rette for engasjement og motivasjon, med tydelige mål og kunden i fokus.
Aktivitetsnivået varierer med sesongene, og det er viktig at du er en leder som trives med planlegging for god og effektiv arbeidsflyt tilpasset varierende arbeidstrykk. Du bør også trives med å utvikle mennesker ved å gi tillit, delegere og tydeliggjøre roller og ansvar.
Avdelingen er en veldrevet avdeling, men vi er samtidig opptatt av kontinuerlig forbedringer. Du bør derfor trives med å jobbe med forbedringer, både kommersielt og driftsmessig.
Du vil rapportere til Kjedesjef, Anders Engum.
Av konkrete oppgaver kan nevnes:
- Lede og utvikle avdelingen med fokus på lønnsomhet og vekst
- Operativ ledelse med totalansvar for drift og resultater
- Planlegge, gjennomføre og følge opp salg, drift og forbedringstiltak
- Støtte medarbeidernes utvikling
- Være en aktiv del av driften og salget på avdelingen
Dette tror vi kjennetegner deg og din bakgrunn
Du er en erfaren, trygg, samlende og tydelig leder som evner å skape eierskap og engasjement med kunden i fokus.
Du må gjerne ha en merkantil utdanning, men det viktigste er at du kan vise til gode resultater som leder av en sammenliknbar type virksomhet med resultatansvar, driftsansvar og sesongsvingninger, gjerne fra en kjede.
Du evner å se det store bildet, og gir ansvar og tillit til dine medarbeidere, samtidig som du involverer deg og kan være «hands on» ved behov. I tillegg til å være god på å sikre en mest mulig effektiv drift, så er du kundeorientert med god forretningsforståelse.
I tillegg er det ønskelig med følgende bakgrunn og egenskaper:
- Du evner å skape positiv lagånd internt og gode relasjoner til kunder
- Du er god på planlegging og struktur
- Du er målrettet og resultatorientert med god gjennomføringsevne
- Du har en naturlig autoritet som gir tillit og trygghet internt og ekstern
- Du er jordnær og uformell, og kan tilpasse deg ulike interessegrupper
- Du har gjerne erfaring fra relevant bransje (bil, dekk og verksteddrift)
Dette kjennetegner oss
Dekkmann- navnet som har historie tilbake til 1929, ser du over nesten hele Norge, hvor vi jobber for privat – og firmakunden.
De fleste av oss jobber på avdelinger rundt om i landet hvor vi daglig møter kundene våre, andre jobber mer ute i salgsrettede stillinger og servicekontoret vårt ligger i Oslo. Hos oss får du ansvar, forventninger, styre og strukturere din egen hverdag. Du får også bli en del av et stort nettverk og ikke minst jobbe med markedets ledende produktportefølje.
Vi ønsker oss en ny kollega i teamet som legger mye innsats i å stille opp, støtte og hjelpe der det trengs, overfor både kunder og kollegaer.
Våre egeneide avdelinger, franchisetakere og servicepartnere jobber hver dag for sikkerhet på veien og det er det viktig at du har et engasjement for også.
Vi er eiet av Continental Dekk Norge og er dermed også en del av tyske Continental AG. Det gir utviklingsmuligheter også internasjonalt.
Har du spørsmål til jobben, så er du velkommen til å kontakte Orion & Partners v/ Jannicke Martinsen på 41901490/jannicke@orion.no.