Oppdragsgiver er et norsk, familieeiet holdingselskap som også fungerer som et «family office».
Selskapet har i hovedsak ansvaret for holdingselskapets datterselskaper, finansiering- og investeringsstruktur i Norge, UK og Spania, samt eierinteresser i et par store selskaper.
Kontoret ivaretar næringsinteressene og selskapsstyringen i konsernet, herunder også eierinteressene i de internasjonale selskapene, og har styrerepresentanter i de sistnevnte.
De er en liten stab som samarbeider nært, og holder til i lyse lokaler i Oslo sentrum, med T-banestasjon i umiddelbar nærhet.
Det søkes etter en person som skal ha ansvaret for driften av kontoret og ansvar for juridiske spørsmål og prosesser i nært samarbeid med selskapets mangeårige advokatforbindelse i Oslo, samt advokater i UK og Spania.
Juridisk ansvarlig må kunne bistå med utarbeidelse og sjekk av enklere avtaler, selskapsformalia, undersøke rettsgrunnlag, m.m., samt selvstendig å vurdere i hvilken grad man trenger bistand fra ekstern advokat.
Stillingen omfatter også noe rådgivning/bistand til eierfamiliens øvrige prosjekter og interesser.
Arbeidsoppgaver;
- Daglig drift av kontoret
- Juridiske prosesser, herunder støtte til organisasjon utenfor Oslo-kontoret.
- Ansvarlig for forberedelse til og gjennomføring av styremøter
- Kontroll og vurderinger av styreformalia i UK og Spanske selskaper
- Arkivansvar
- Ansvar for kontorassistent, samarbeid og delegering av arbeid, evt. opplæring.
- Ansvar for drift/oppfølging av særskilte eiendommer i hhv. Norge og UK.
Ønskede kvalifikasjoner;
- Erfaring fra lignende type stilling og oppgaver
- Evne til å foreta egne vurderinger, fortrinnsvis utdannelse og praksis som Advokatassistent DNA fra advokatkontor eller juridisk avdeling.
- Gode dataferdigheter – Microsoft programmer
- Gode språkferdigheter norsk og engelsk flytende.
Personlige egenskaper
- Selvstendig, nøyaktig og voksen, trygg på egne kvalifikasjoner, erfaring med arbeidsområdene.
- Strukturert og nøyaktig, samt til tider kreativ.
- Fleksibel og rolig i stressede situasjoner, vant til å vurdere og prioritere oppgaver.
- Samarbeidsevner og lojal, selv overholde konfidensialitetskrav samt vurdere distribusjon/innsyn i forhold til intern organisasjon, sette grenser.
Vi tilbyr
- En utfordrende hverdag på en spennende arbeidsplass
- Konkurransedyktige betingelser
- Engasjement med muligheter videre
Har du relevant fagkompetanse og lyst på jobben? Søk!
Bemanningsbyraaet er et anerkjent rekrutteringsselskap og ett av Norges beste vikarbyrå. Vi rekrutterer til faste og midlertidige stillinger innen områdene kontor og administrasjon, økonomi og regnskap, IT, kundeservice, salg og marked, lager, logistikk og industri.
Når du blir innkalt til intervju hos oss vil vi i tillegg til intervjusamtalen gjennomføre tester hvor du får vist hvilke evner og egenskaper du har som er relevante for stillingen. Du vil få en coachplan som anbefaler deg hva du kan gjøre for å oppnå størst mulig suksess i denne og fremtidige jobber. Dersom du ikke får tilbud om stillingen du har søkt, har vi kanskje andre stillinger som kan være av interesse for deg. Gjennom rekrutteringsprosessen vil du utvikle din selvinnsikt slik at du vil være bedre forberedt til fremtidige møter og intervjuer. Bemanningsbyraaet finner den jobben som passer best for deg. For mer informasjon, se bemanningsbyraaet.no