Din viktigste jobb vil være videreutviklingen av våre kjeders nettsider med fokus på brukervennlighet, innholdsforvaltning og ny funksjonalitet. Du vil jobbe med å produsere, redigere og publisere redaksjonelt innhold på våre web- og mobilløsninger. Våre websider skal gjøre det enkelt for våre kunder å finne den informasjonen de leter etter, og skaffe seg de produkter og tjenester de har behov for gjennom gode konverteringsløsninger. Du vil ha hovedansvaret for å skape disse fremtidsrettede digitale løsningene, og spennende kundereiser på våre websider.
I stillingen som Webredaktør vil du være en del av Mestergruppens markedsavdeling med rundt 20 fagspesialister. Du vil jobbe med noen av bransjens sterkeste merkevarer i et solid tverrfaglig miljø, og samarbeide med noen av landets ledende aktører innenfor digital markedsføring, webdesign og utvikling.
Stillingen innebærer et nært samarbeid med ulike avdelinger og enheter i konsernet, og rapporterer til Leder Markedsavdeling i Mestergruppen.
Vi søker deg som er nysgjerrig, initiativrik, strukturert og kvalitetsbevisst, og som trives med å jobbe selvstendig og i team.
Hovedoppgaver i stillingen:
- Produsere, redigere og publisere innhold på kjedenes nettsider
- Ansvar for å bygge og vedlikeholde netthandelsløsningen på web med fokus på SEO og CRO i samarbeid med våre digitale markedsførere
- Ansvarlig for opplæring og support mot våre forhandlere i samarbeid med kjedenes bedriftsutviklere
- Bistå i videreutvikling av nettstedene med tanke på brukervennlighet, innholdsforvaltning, og ny funksjonalitet – tverrfaglig samarbeid med andre fagområder er sentralt
- Bistå med analyse og brukertesting
- Bistå i planlegging av annonseløp (Always on, søk, kampanje)
- Delta i planlegging og gjennomføring av salg- og markedsaktiviteter (kampanjer, nyhetsbrev, o.l.)
- UX – brukertesting, wireframing, prototyping og interaksjonsdesign
Ønsket kompetanse / erfaring:
- Relevant utdanning på høyskole- eller universitetsnivå
- Svært gode skriftlige og muntlige fremstillings- og kommunikasjonsevner
- God erfaring med webpublisering (CMS) og e-handel
- God forståelse for SEO, CRO, SEM, webanalyse og sosiale medier
- Erfaring med Google Analytics og/eller andre sentrale analyseverktøy
- God kunnskap om Universell Utforming, A/B- og brukertesting
- God kunnskap om bilde- og tekstbehandling
- Grunnleggende kunnskap om HTML og CSS
- Erfaring med CRM en fordel
- Erfaring med å jobbe i tverrfaglige team
Vi tilbyr:
- En jobb med utviklingsmuligheter for deg som "vil mer"
- Å jobbe med de største og sterkeste merkevarene i norsk byggebransje
- Kollegaer med bred kompetanse
- Konkurransedyktige betingelser
Du trives med høyt tempo, mange arbeidsoppgaver og samarbeid på tvers av avdelinger. Du har stor interesse for digital kommunikasjon og digitale trender, og har stor arbeidskapasitet.