Er du fremoverlent av natur, har et kreativt hode og brenner for ny teknologi? Da kan du være akkurat den vi søker til jobben som Sjef annonseprodukter & innovasjon i Aller Media.
Stillingen rapporterer til kommersiell direktør og inngår i ledergruppen i husets kommersiell business-avdeling. Du vil ha overordnet ansvar for hvordan vi skal jobbe med kommersielle produkter og innovasjon.
I stillingen som leder for annonseprodukter og innovasjon har du hovedansvaret for å ligge i forkant av den kommersielle utviklingen og nye trender – både i det norske markedet og i utlandet.
Du henter inspirasjon og kunnskap fra internasjonale trender og løsninger, og ligger alltid i forkant. Du holder deg oppdatert på nye regulatoriske regler, på eksisterende drift og skaper løsninger med utpreget wow-faktor.
Videre er du er godt kjent med kunde- og mediebyrå-bilde. I stillingen vil du være tett på nettopp kunder og markedet forøvrig, og vi er sikre på at du digger å stå på scenen!
Arbeidsoppgaver:
- Bidra til å utvikle Aller kommersielt med vedtatte strategier og forretningsmål
- Personalansvar for avdelingen
- Gjøre det kompliserte enkelt
- Skape forståelse, følge opp samarbeidspartnere og prosjektene i avdelingen, samt sørge for riktige prioriteringer
- Kvalitetssikre leveransene fra avdelingen
- Sørge for sterke relasjoner til kunder, mediebyråer og samarbeidspartene i markedet
- Samarbeide med andre tech-miljøer i matrisen, på tvers av alle disipliner og fagmiljøer
Kvalifikasjoner:
- Ledererfaring er en fordel
- Bakgrunn innen data, teknologi og innovasjon
- Erfaring med prosjektledelse, innovasjonsledelse og konseptutvikling
- Sterk forståelse for kunders utfordringer, mediemarkedet og regulatoriske endringer
Personlige egenskaper:
- Du er god til å samarbeide og gjennomføre forbedringsprosesser i organisasjoner
- Du brenner for det komplekse, men gjennomfører det enkelt og videreformidler på en måte som gjør tematikken lettforståelig for andre
- Du er visjonær; du inspirerer stort og liker å lykkes gjennom andre
- Du skaper begeistring og engasjement hos kolleger og kunder
- Du brenner for å formidle fag og kreativitet, og du elsker å være i rampelyset – aller helst på en scene
- Faglig sterk, innovativ og idérik er betegnelser andre bruker på deg
- Du har god kommersiell teft, og evner å balansere kreative og inntektsbringende prosesser
Mål og strategi:
- Data og innovasjon skal være i førersetet på alt vi gjør fremover
- Avdelingen skal bidra til å styrke matrisen, og sørge for vi ser muligheter tidlig og er i forkant av endringer
- Posisjonere Aller Media kommersielt ytterligere i markedet